2012. július 9., hétfő

Fejedelmi vacsora: camembert gyümölcsszósszal

Kedves szüléim jóvoltából csücsült egy fincsi camembert a hűtőben, s bár csak úgy magára is tökéletes lett volna, olyan régóta ígérgetem a Kedvesnek,  hogy rántott camembert-t kap egyszer (és olyan sokáig nem lesz pénzem ilyesmiket venni), hogy kénytelen voltam "feláldozni" ezt a csemegét. Megérte :)


Diós panírban rántott camembert rozmaringos rizzsel, szilvamártással

Hozzávalók: fejenként kb 100 grammnyi camembert sajt (ha akad, kerek, de ha nem, a háromszög alakú is jó, fel lehet vagdosni -- nekem most kis kockáim lettek), 2 tojás, liszt, prézli, 6-7 gerezd dió, egy kis bögrényi rizs, egy teáskanálnyi rozmaring (szárított is jó, de persze jobb a friss, ha van), szilvalekvár, citromlé, pár cseppnyi forró víz, só

Elkészítés

Legelőször a szószt készítem el, mert az még le kell hűljön, össze kell érjen egy kicsit fogyasztásig. 4-5 kanál szilvalekvárt (finom savanykásat) kicsi forró vízzel csurgathatóra hígítok, pici citromlével kihozom a savanyúságát. Letakarva hűtőben tárolom felhasználásig.
Egy kisebb lábosban vizet forralok, sózom és beleszórom a rozmaringot. Ha a víz felfőtt, cseppentek bele pár csepp olajat, majd beleszórom a rizset. Alkalmankénti kevergetés mellett addig főzöm, míg a rizs teljesen fel nem szívja a vizet. Ha kész, egy kis tejföllel be lehet keverni, én most ezt elfelejtettem :)
Minthogy agyolvasztó meleg van nálunkfelé, ahhoz, hogy a sajt ne olvadjon meg még előkészítés közben, egy szűk negyedórára a mélyhűtőbe dugtam. Míg a sajt hűl, előkészítem a panírt. A diógerezdeket nagyon alaposan felaprítom. Egy tányérban felverem a két tojást, majd két másik tányérra lisztet, illetve prézlit teszek.
A jól lehűlt camembert-t nagyjából egyforma kockákra vágom, majd panírozom: először lisztbe, majd tojásba, végül a prézlibe forgatom. Mivel a camembert nagyon olvadós fajta, ezért nálam tripla panírt kapott: a normál panírozás után még egyszer tojásba és prézlibe forgattam, majd végül a prézlihez adtam a diót és így ismét elvégeztem a tojás-prézli panírozást. (A dupla panírt amúgy is ajánlom minden helyzetben, sokkal finomabb és ropogósabb lesz tőle a bunda :) )
Az így bebundázott camembert-darabkákat forró olajban két-három perc alatt kisütöm - éppen csak színt kell kapjon a bundácska. Szilvamártással leöntve, rizzsel körítve, citromdarabkákkal díszítve tálalom.

Elkészítési idő: 30 perc


Igazából amúgy áfonyamártást ajánlanak a rántott camembert-hez, de az most épp nem akadt a közelemben. Amúgy szerintem bármilyen savanykás ízvilágú lekvárral elkészíthető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése