2014. január 4., szombat

A kekszek keksze

És jelentem: megtaláltam! Csodálatos, omlós, meg frissítő és különleges, szóval ő a tökéletes keksz. Kóstoljátok meg, nagyon megéri!
Valami két, vagy három tepsivel lett belőle szilveszterre, a negyede már azelőtt elfogyott, mielőtt hivatalice egyáltalán megkezdtük volna az estét. Mert hiába néztünk egymásra, és fogadkoztunk, hogy nem eszünk többet vacsi előtt, azért amikor a "csillagos" tál mellett mentünk el, egyet-egyet csak leloptunk róla. Amúgy a többi is elfogyott másnapra, pedig mindannyian próbáltuk türtőztetni magunkat :)




Rozmaringos-citromos shortbread (vagyis skót vajas keksz)

Hozzávalók: 17,5 dkg liszt, 17,5 dkg hideg vaj, 7,5 dkg porcukor, 7,5 dkg kukoricaliszt, csipet , 5 tk citromlé, 3 tk szárított vagy 5 tk friss rozmaring

A liszteket a porcukorral összekeverem, hozzáadom a kockára vágott vajat és az ízesítőket, kézzel gyorsan, de alaposan összegyúrom. Nekem még kellett hozzá egy kis folyadék, ahhoz pár csepp citromlevet kevertem el egy kicsi vízzel, de tényleg nagyon kevésre volt még szükség.
Ha kész, nagyjából fél centi vastagra nyújtom, kiszaggatom és kivajazott tepsibe teszem. A lert jó tíz percen keresztül előmelegítem, így teszem be a sütiket és 6-8 perc alatt megsütöm. Érdemes figyelni, mert nagyon könnyen és hamar megpirulnak, pedig ez a keksz akkor jó, ha éppen halvány aranyszínű lesz - lehetőleg még az alja se barnuljon meg.

Elkészítési idő: fél óra sütéssel együtt



Amúgy ez a citromos-rozmaringos biztos befutó nálunk, de mással is lehet ízesíteni az alapkekszet - most mindjárt, ha felállok a gép mellől, készül majd egy mogyorós-narancsos is, csak úgy próbából. De citromos lesz most is, mert megérdemeljük :D

És köszönöm a Rizsázzunk bloggerének, hogy megtalálta Kicsi Vúnál a receptet ;)

FRISSÍTÉS




Elkészült a másik változat, a citromlé helyett egy nagy narancs leve és reszelt héja került bele, mellé pedig nyolc teáskanálnyi a karácsonyi-ajándék mogyorószirupból. Azt sajnos nem hiszem, hogy találnátok itt, mert Ausztriából vándorolt be a konyhámba, de szerintem mogyoróesszenciával (olyan van, Doktor Ötker szállított a Kerfúrba) és pár kanálnyi aprított pörkölt mogyoróval kiváltható. Szépek lettek és finomak, a fenti kerekek citromosak, a lenti szivecskék pedig mogyorósak voltak.





Kicsiszív :)

ÁPDÉTT: az alapkeksz receptje itt hallgatható



5 megjegyzés:

  1. Ezt ki fogom próbáni, már régóta akartam shortbreadet sütni. Cserébe itt az én kedvenc kekszem, jutott belőle ajándékba, meg a nemlétező karácsonyfánk alá is. http://www.nosalty.hu/recept/narancsos-csillagok-ahogy-evus-kesziti
    Én ezen annyit változtattam, hogy még egy bő teáskanál kardamon és egy kis ánizs is került bele. Cucc!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem rossz, nem rossz :) Hamarosan kipróbálom, s majd beszámolok róla... Bár éppen kaphatnék ajándékba is ;)

      Törlés
  2. Olyan kávébavaló mogyorószírupot lehet a Kauflandban is találni, noha feltételezem, nem olyan finomat, mint az osztrák terméket. De, több, mint semmi, jobb tán az esszencnél, ja és van vaníliás, karamelles és kokuszos is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdvözlünk a blogon, és kívánunk még sok kommentet :D Kekszimádók, örvendjetek a szirupoknak :) Én nem láttam ilyet, azért írtam, amit írtam - az is igaz, hogy mi a natúr kávénkkal nem is keresgéltünk volna kávészirupot. Ez sem lett volna önerőből, meg pont azért lett belőle keksz, mert kávéba nem fogyott volna el. De azért majd valamikor megnézem ezeket is, a karamelles-diós, meg a narancsos/almás-vaníliás shortbread ötlete most felcsigázta az érdeklődésemet :)

      Törlés