2014. január 31., péntek

Megjövök fáradtan, a gyárból, sem scsí, sem tea nem vidít, mint máskor...

Nna, hát erre a teára ez nem igaz.



Uccsó munkanapom, uccsó cikkem, szomorúság és bánat lengedez a lakásban, lelkesedés tart a nullához, pedig még be kéne fejezni azt az uccsó cikket, de letaglóz a minek-érzés...
Kint csúfidő van, sötét meg unottság, még valami csapadék is hulldogál, de nem azért, hogy megmaradjon, hanem csak hogy jól beférkőzhessen mindenhova, kabátnyakba, kesztyűrésbe, szembe-szájba, enyhén ázott verébbé változtatva az én egyetlen Férjemet...
És akkor arra gondoltam, hogy most vidítson a tea, melengesse meg egy kicsit a torkunkat meg a lelkünket. Bizton állíthatom, csodateát sikerült kreálni - és nem csak a benne megbújó rum miatt :)

Csodatea téli napokra

Kell hozzá három kanálnyi minőségi fekete tea-fű, 350 ml tej, 350 ml víz, 8 ek tejszín, 5-6 ek rum, 4 ek méz és egy kis eltüntetendő szomorúság.

A tejet és a vizet összeöntöttem, gyakori kevergetéssel felforraltam. A teafőző edényben a tejszínt kézi habverővel felhabosítottam, hozzáadtam a mézet és a rumot, és alaposan összekevertem. A teafőző szűrőjébe tettem a teafüvet, majd leforráztam a tejes vízzel. Kivettem a szűrőt, felkevertem a löttyöt, hogy a rumos-mézes tejszín is feloldódjon a vízben, aztán gyorsan visszatettem a szűrőt és lefedtem az edényt. 6-8 percig hagytam állni, közben felszeleteltem egy narancsot. A végével körbetöröltem egy borospohár száját, majd azt cukorba mártottam, és a pohár peremére húztam egy narancskarikát, a többit pedig a pohár mellé tettem egy kistányérra.
Férj hazajött, nagy örömmel elkortyolgatta, Ernő is jónak ítélte a végét, és miután én is megittam az adagomat, egészen megbékéltem a világgal.




2 megjegyzés:

  1. Azta hejj! Lehet, hogy én is kipróbálom egy kellően vacak napon, bár rumom jelenleg nincsen... Amúgy tegnap este összedobtam én is egy extrább teát, nem ennyire cuccos, és pontos mértékegységeim sincsenek, de a lényeg, hogy kb. 4,5 deci vízbe öntöttem kb. fél deci narancslevet és valamennyi Unikumot (nem túl sokat, de azért érződjön), abba lógattam kb. 15 percre egy citromos teafiltert (narancsos már nem volt), majd a csészében tettem bele valamennyi cukrot. Nem volt rossz :)

    (Ui: most is firefoxból kommentelek, a chrome így sem hajlandó. Sehogysem.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát nem értem, ha manuálisan beírod a név/url cím-hez a neved, kellene menjen.
      A tea cuccos, de én nem szerettem annyira Unicummal - tavalyelőtt próbáltam azt is. Rumunk amúgy a Bailey's-ből maradt, most meg locsolgatom ebbe-abba :)

      Törlés