2012. július 21., szombat

A muffinok királynője :)

Bár nem sok muffint készítettem eddig (az az igazság, hogy a muffinban csak a relatív egyszerűsége fogott meg), de ez a tegnapi felkerült az örök első helyre. Az ötlet a gyümölcsös standnál indult, egy kilónyi nektarinnal, majd fokozódott megmagyarázhatatlan késztetésemmel valami krémes dolog után... Ötleteltem, utánanéztem, hogy hogy lehet megcsinálni azokat az ötleteket és... íme :)

Sajnos nem látszik elég szépen, hogy milyen bársonyos-puha a pudingocska a közepén :)

Nektarinos muffin vaníliapudinggal

Hozzávalók: 15 dkg vaj, 12,5 dkg porcukor, 15 dkg liszt, egy csomag (két teáskanál) sütőpor, 3 tojás, 2 nektarin lereszelve+két nektarin cikkekre vágva, fahéj, vaníliás cukor, durvára vágott mandula vagy fenyőmag; 2,5 dl tej, fél csomag vaníliás puding, 1-2 evőkanál cukor
(És igen, egy ideje - a blog elején jelzettekkel ellentétben - egyre pontosabb mértékeket írok, bár igaz, hogy kimérni még mindig szemmel-kanállal-pohárral szoktam :) )

Elkészítés
A pudingot a leírás szerint elkészítem és hagyom kihűlni. Mivel nem volt sok időm, a frissen kitöltött pudingos csuprot hideg vízzel feltöltött edénybe állítottam, majd amikor a víz megmelegedett, a pudingot jégre raktam.
Elkészítem a tésztát. A vajat a porcukorral felhabosítom, majd egyenként hozzákeverem a tojásokat. A lisztet összekeverem a sütőporral, majd ezt a keveréket hozzákeverem a vajas-cukros masszához. Az elkészült masszába keverem a lereszelt nektarinokat és (ha van; nekem most nem volt, de nagyon szerettem volna) a durvára aprított mandulát vagy fenyőmagot.
A muffinsütőt bőven kivajazom (tényleg bőőőven). Minden mélyedésbe teszek két kávéskanálnyi muffintésztát, majd ennek a közepébe egy púpozott kávéskanálnyi vaníliapudingot, végül a pudingot is befedem a maradék tésztával, úgy, hogy a tészta ne érjen fel a mélyedés pereméig. Minden tésztába szúrok helytől függően egy-két-három nektarincikket. A fahéjőrleményt összekeverem a csomagnyi vaníliás cukorral és megszórom vele a muffinkák tetejét (mivel most nem volt itthon sem fahéjam, sem vaníliás cukrom, ez is csak a tervekben szerepelt :) ). Előmelegített sütőben 10-15 perc alatt megsütöm - vigyázat, nagyon kell figyelni rá, mert hihetetlenül gyorsan megsül :)

Elkészítési idő: 1 óra



Reggeli fényben a reggeli kávé mellé

És egy kis napsütés; Nektek, szeretettel :)

Amúgy az alapokat innen és innen szereztem, köszönöm szépen :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése