2016. november 10., csütörtök

(Újra)születésnap ősziesen

Öhm, heló... Jár még egyáltalán erre valaki? Nem?
S ha kiteszek egy ilyen szép képet? ;)

Már egy ideje készülök rá, hogy visszatérjek a bloghoz, és újra jobbnál-jobb recepteket és történeteket jegyezzek fel magamnak, meg osszak meg veletek, de valahogy nagyon nehezen indult el a dolog, nem tudtam, hogy kezdjek bele újra, mit írjak le, mit ne - egyszóval be voltam parázva ettől egy kicsit. Végül - miután egy ideje már takarítgatom a képeket, meg fogalmazgatom a recepteket - az adta meg a végső seggberúlökést, hogy a tegnap töltötte be ötödik életévét a blog - és hát mi lenne ennél jobb alkalom a visszatérésre?
Mesélhetnék egy jó sort az elmúlt hónapokról, de - nem fogok. Ami publikus, az szépen lassan úgyis kiszivárog majd a posztokban, ami meg nem, azt legalább nem kell kerülgessem a beszámolómban. Maradjunk annyiban, hogy nem volt sétagalopp az elmúlt pár hónap, de olyanok vagyunk, mint a pálma, úgyhogy csak erősebbre nőttünk most is. 
Természetesen amitől a blogon igen, attól a konyhában még nem áll meg az élet, úgyhogy elég szép halom újdonságot halmoztam fel nektek - ezeket igyekszem a következő hetekben meg is osztani. Ezek mellett pedig remélem, hogy jönnek majd a kreatívabbnál kreatívabb posztok is, hiszen a nyakunkon a karácsony, ami büntetlen (sőt) kézműveskedést jelent egy jópár hétre. Szóval témákban nem lesz hiány - most már csak jussak el oda is, hogy újra blogkompatibilissé tegyem különböző tevékenységeimet.

Blogújraindítóként pedig (mert tudom ám, hogy erre vártok, és csak emiatt vagytok hajlandóak végigolvasni ezt a sok rizsát) egy csudifinom őszi receptet hoztam - készítsétek és egyétek olyan szeretettel, mint amilyennel én most bemutatom nektek :)

Sütőtökös csirkemell krumplipürével, ami - szintén sütőtökös

Hozzávalók 2 személyre: 2 szép bőrtelen csirkemell, 1 közepes sütőtök, 1 csomag (10-12 keskeny szelet) bacon, pár löttyintés tökmagolaj, 2 ek Collmans mustár, 2 ek tárkonyos mustár (persze kiválthatóak sima édes és csípős mustárokkal is, csak dicsekszem itt az ajándékba kapott úri huncutságaimmal - de ha már sima mustár, akkor kell viszont még vagy 1 ek tárkony is bele), 2 ek görög joghurt, 4-5 kujaknyi krumpli, , bors - plusz ha van, pár szál szép snidling, de az nekem nem jutott.

A tököt megpucolom, felkockázom, és gyengén sózva-borsozva tökmagolajjal megöntözött, forró wokba teszem. Alaposan átforgatom, pár percet hagyom, hogy piruljon, majd 10-15 perc alatt készre párolom. A megsült-főtt tökkockákat mixertálba szedem, hozzáadok egy kanálnyi görög joghurtot, a mustárokat, sózom és borsozom, majd botmixerrel alaposan pürésítem.
A csirkemellekről levágom a plusz részeket, és leszedegetem a hártyát, majd mindkettőre nyitok egy szép zsebecskét a felső feléről. A zsebeket nagyon alaposan, megrázogatva-nyomogatva degeszre tömöm a sütőtökpürével - annyira, hogy éppen még össze lehessen csukni a zseb két szárnyát a töltelék fölött. Végül a megtöltött melleket baconszeletekbe csomagolom, és tepsibe teszem - a tepsibe ezelőtt került még egy sütőpapír, azt pedig átkenegettem tökmagolajjal. Egy kevés tökmagolajat még a csirkemellek tetejére is csurgatok, majd lefedem alufóliával, és sütőbe tolom őket bő 15 percre. (Én nem melegítettem elő a sütőt, mielőtt betettem a pipimelleket, előmelegítve elég a 10 perc is alufólia alatt.) Ezután leveszem a fóliát, és még kb fél órát hagyom süldögélni a mellecskéket.
Közben fent elkészül a krumplipüré: krumpli megpucol, felkockáz, főni tesz, sóz-borsoz, hozzácsap egy kanál joghurtot, pürésít. Ha készen van, terv szerint apróra vágott snidlinget kevertem volna bele, de mivel az nem volt, tökpüré viszont maradt, hát azt mixeltem még hozzá.

Mi egy igen finom bort, az Etyeki Kúria '13-as Chardonnay-ját kortyoltuk hozzá, mondhatom, szuper volt. (Ha a tök kicsit jobban érett és így édesebb lett volna, hát még jobb lett volna, de ez nem a bor hibája.)

Elkészítési idő: szűk egy óra

UPDATE: ide kattintva meg is hallgathatjátok a receptet :) (és csak mondom, nagyon vicces a bejegyzés címe :)) )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése