2020. április 4., szombat

Induljon a gasztrodekameron

Kövezzetek meg, de muszáj konstatálnom, hogy – szomorú, nem szomorú – egy világjárvány kellett ahhoz, hogy végre vissza tudjak érkezni a bloghoz. Merthogy a főzéssel nem hagytam fel, ó nem, jobbnál jobb és szebbnél szebb kajákat csináltam az elmúlt fél évben is, csak éppen... tovább nem jutottam. No de most, bár az „időm mint a tenger” kifejezést még mindig erősnek érzem, valamicskével csak jobban állok – immár lassan két hete megy a #karanténkantin a fészbukon, és közben eljött az ideje annak is, hogy egy-egy hosszabb receptet ide is felpakoljak.

Az alapelv az az, hogy a rövid, nagyonmaximum 1 óra alatt elkészíthető kaják (jelenleg) csak a fb-oldalra kerülnek fel, míg az egy órányi időt akár egy perccel is meghaladók már ide, a blogra, és majd innen osztom át őket. Ebből talán értelemszerűen következik, hogy a Kantint hétközben frissítem (kisebb-nagyobb rendszerességgel), így a blogos receptekre hétvégén fog sor kerülni. Szeressétek, olvassátok, főzzétek meg, faljátok fel boldogságban, otthon. 

Ez a kaja amúgy még a múlt-előtti hétvégén készült, a kéksajt féligszülinapi ajándékként érkezett éd'sanyáméktól, a medvehagymát meg a kamrafeltöltéskor rendeltem (és akkor medvehagymát is kaptam, a mostani rendelésnél kicsit megkeverték a zöldeket...). Remélem, nálatok is van minden hozzávaló – ha igen, uccu neki :D





Medvehagymás gnocchi kéksajt alatt sült csirkével

Hozzávalók:
a gnocchi-hoz: 2-3 közepes krumpli, 2 csokor medvehagyma, ~150 g liszt,
a csirkéhez: fejenként 1 csirkecomb (bőr nélkül), 250 g kéksajt, pár csepp olívaolaj, 2-3 gerezd fokhagyma, 2-3 ek tejföl, 1 mokkáskanál szekfűbors



Első körben a krumplit megpucolom, felkockázom és gyorsan megfőzöm egy kevés gyengén sózott vízben. Ha kész, leöblítem, krumplinyomóval átnyomom és kicsit hűlni hagyom. Közben megmosom és késsel felaprítom a medvehagymát, lehetőleg minél apróbbra. A hagymát a krumplihoz adom, sózom, majd a liszttel puha tésztát gyúrok belőle – akkor jó, ha már nem tapad a kezünkhöz, de még teljesen lágy. A tésztát darabonként kb ujjnyi vastagságúra nyújtom, ujjbegynyi darabokra aprítom, kézzel egy kicsit megsirítem (a profik villa oldalán is átgörgetik, de annyi türelmem azért nekem most nem volt), majd mehetnek a forrásban lévő vízbe. Ha feljöttek a víz tetejére, készen vannak, én vajas jénaiba szedtem ki őket, de ez elhagyható.
A csirkecombokat megtakarítom és nagyobb ujjbegynyi darabokra szabdalom. A megpucolt és átnyomott fokhagymákat egy kevés olívaolajra dobom, majd ha egy kicsit már pirult, megy rá egy felkockázott csirkecomb, és azt is gyorsan körbepirítom. A kéksajtot felkockázom, összekeverem egy kevés tejföllel és a szekfűborssal - sózni nem kell, a kéksajt elég sós magában is. A megpirult csirkét kerámiaformába szedem, megy a tetejére a kéksajtos cucc fele, és miután a második adagot is előkészítettem, mennek be a sütőbe kb 30-35 perce, az első 20 percben fóliával letakarva.
Tessen gyorsan megcsinálni, amíg még van medvehagyma, és boldogan hűzni meg házni, hogy jajdemilyennagyonfinom. Jó lett volna egy jobbacska száraz fehérbort, mondjuk cserszegi fűszerest vagy zöldvertelinit inni mellé, de az éppen nem jutott a karanténba.



Elkészítési idő: 1 óra 20 perc, bár ez kevésbé ráérős főzéssel gyorsítható :)

1 megjegyzés:

  1. Az étek magáért beszél, de, hogy még a tányér díszítése is saját kézzel, saját konyhában készült, az már a torta habját is felülmúlja!

    VálaszTörlés