2013. november 18., hétfő

Mehet bele minden?

Sajnos a gyorskajáldáknak megvan az a rossz szokása, miszerint nagyon-nagyon jó illatokat eregetnek a levegőbe, hogy az ember fia és lánya elcsábuljon tőle. De mi erősek vagyunk, és inkább elkészítjük magunknak.
Vasárnap este, hazaértünk Szamosújvárról, Férj lement misére, de előtte még megbeszéltük, hogy akkor gyorskaja lesz, itthonról. Igaz, így annyira nem gyors - nekem, de végül is neki nyitott az Itthon gyorskajálda :)
Az alap a múltkori pita volt, csak duplázva az adagot, mert azok elég picikék voltak (akkor nem mondtam, mert nem akartam beismerni, hogy én is elronthatok valamit, de azért tényleg kicsik voltak. De finomak :) ). De ha már a beismeréseknél tartunk: NE hagyjátók fél óránál tovább a buckókat, mert túlkelnek, és NE felejtsétek el kinyújtani őket sütés előtt. Ezeken kívül egész jó lett a mostani :P


A pitán kívül kell még hozzá:
- 300 g darált hús,
- 2 közepes szál murok karikázva,
- fél konzervnyi kukorica,
- két-három paradicsom szeletelve,
- egy-két paprika csíkozva,
- egy nagyobb adag szalmakrumpli
- egy adagnyi fííínom házi majonéz.

A murkot összekeverem a kukoricával, és pár percig blansírozom - én úgy szoktam, hogy a nagy szűrőbe teszem a zöldségeket, azt beállítom egy még nagyobb tálba és feltöltöm forró vízzel. 3-5 perc között hagyom benne, utána picit leöblítem hideg vízzel és kész. Nem fő meg, de nem is lesz egészen nyers, olyan pont finom :) (Amúgy ezt a módszert javasolják fagyasztás előtt is, háát, én fagyasztottam blansírozva is meg anélkül is, és őszintén nem tapasztaltam különbséget a kettő között - lehet, hogy hosszabb fagyasztásnál jobban kijönnek a különbségek.)
A murkon kívül még a hússal van dolog, azt rendesen megsütöm előtte - de most nem teszek hozzá se tejfölt, se ketchupot, mert nem szósz készül belőle. Csak egy pici fűszerezés, és alapos átsütés. És amíg a hús sül, pont van idő megsütni a szalmakrumplikat is :)
Igazából az előkészítés ennyi. Ezután már csak meg kell sütni a pitákat, felvágni őket és megkérdezni a kedves vendégtől, hogy mehet bele minden?

El(ő)készítés: 1 óra


Ápdét: amúgy a maradék hús-szalmakrumpli Férj hétfői ebédje lett (milyen jó, hogy találtam mikrózható dobozokat a kedvenc műanyagosomnál :D ), a zöldségeket pedig összekevertem, és laskával rétegezve megfőztem - ez is gyors kaja, csak másképp :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése