2015. május 2., szombat

Az ajándékozásról röviden

Az ígéret szép szó, de a megszentségteleníthetetlenségeskedéseitekért még szebb. Jöjjön kicsi kreatívos bejegyzés :)


Ha hiszitek, ha nem - bár engem ismerve ez igazából nem meglepő -, jelenleg Komáromból jelentkezem, társadalomfejlesztő műhelyen vagyunk éppen. Ezért most nem is dumálnám túl ezt a bejegyzést, hiszen időm még kevesebb van, mint kajajegyem, pedig abból sincs sok :D De ugye az előző bejegyzés végén tett ígéret kötelez, úgyhogy csapjunk is bele :)

Ebben a bejegyzésben két dolgot szeretnék megmutatni nektek, egy ajándékozás két oldalát. Az első szépséget én gyártottam kedvenc nővéremnek, a másodikat tőle kaptam, aztán felturbóztam egy kicsit.
Szóval ajándék numero 1., adott - saját mintás mécsestartó
Kell hozzá: 
- filcanyag valamilyen színben, ami tetszik; én most lilát választottam
- puha hegyű, de erős színű grafitceruza
- kisolló
- szebb befőttesüveg
- ragasztó
- minta :)

A befőttesüveget megmosom, ha van rajta cédula, lekapargatom, majd hagyom megszáradni.
A filcanyagból kimérek egy akkora szalagot, ami befedi a befőttesüvegemet. Ezt levágom. 
Kiválasztom a mintát, amit fel szeretnék vinni a filcanyagra, majd kicsi vonalakkal (hogy könnyebben lehessen javítani) felrajzolom rá a mintát. Azért javasoltam, hogy puha hegyű ceruzával dolgozzatok, mert a keményebb hegyű ceruza könnyebben megfut a filcanyagon (beleakad, beletörik, félreugrik, satöbbi). A felrajzolt mintát kisollóval (vagy sniccerrel, bár azzal nekem nem ment szépen) ügyesen kivagdosom.
A befőttesüveget lekenem átlátszóra száradó hobbiragasztóval, majd rásimogatom a kivagdosott szalagot. Hagyom megszáradni, teszek bele fotózásra mécsest, aztán ajándékként Férj által szépen megfaragott gömbgyertyát), és kész :)




Ajándék numero 2., kapott - Boszorkánykonyhás táblácska :)


No, ezzel aztán pláne nem dolgoztam sokat, fóliára rajzoltam üvegkontúrral kondért meg macskát, körömlakkal kitöltögettem, hagytam megszáradni, aztán leszedtem őket a fóliáról és felcuppintottam a táblámra. A pókocskát már egyenesen a táblára festettem, szintén üvegkontúrral.





Jövő héten még nem tudom, mi lesz, kajám is meg kézműves cuccom is van még talonban, szavazzatok :)

2 megjegyzés:

  1. Ahhoz képest, hogy lilát választottál, az első két képen szerintem narancssárga :D
    Az a pók a legcukibb :) Na de: körömlakkaaal??!!! És az így lejön? és még fel is tudod tenni?! Buborékok nélkül, ilyen szééépeen? :O Amúgy meg apropó én-adott ajándék: karácsony óta meg akartam kérdezni, hogy ahhoz mit szóltatok, mert nem mondtad :)

    VálaszTörlés
  2. Elfoglalta méltó helyét a konyhaajtóban, azt szóltuk hozzá :) Amúgy pedig igen, körömlakkal, fóliáról kb 12 óra száradás után gyönyörűen fel lehet szedni. Nyilván óvatosan kell bánni vele, mert sok nyúzás hatására előfordul, hogy beszakad a lakkréteg, de amúgy a felsimogatása sem macerás. Nagyon szeretem ezt a technikát, apró, de részletes manikűrmintához is tökéletes, és egyéb díszítésekre is kiváló :)

    VálaszTörlés