2016. március 15., kedd

Színek

Én tudom, hogy hivatalosan februárig tart a tél, de azért nekem szilveszter után már lassan következhetne a tavasz. Hiányoznak a színek, az ízek, az illatok, a napsütés. Szerencsére ez valamennyire pótolható szép és finom kajákkal, de azért most jobban érzem magam a szép napsütésben, amiben énekelnek a tizenöt centis tulipánhajtásaim :)



Szóval történt egyszer, hogy túl szürke volt a nap, és muszáj volt feldobnom estére valami kis izgalommal. Az erkélyen árválkodott még pár cékla, úgyhogy gondoltam, ha zöld még nincs, legalább piros kerüljön a tányérunkra :)


Krémsajtos céklapüré sült csirkemellel

Hozzávalók: 1 cékla, 200 ml krémsajt, 50 g parmezán, 2 nagyobb krumpli, 100 ml joghurt, 1 dupla csirkemell, bors, fokhagymapor, bazsalikom, , citromlé


A céklát (szigorúan kesztyűben) megpucolom és felkockázom, majd a szintén megpucolt és felkockázott krumplival együtt főni teszem. Ha kész, leszűröm, hozzáadom a krémsajtot és a joghurtot, fűszerezem (só, bors, fokhagyma, bazsalikom) és összeturmixolom.
A csirkemellet kettévágom, forró serpenyőben kérget pirítok rá, majd sóval, borssal és egy ke véske citromlével kikevert olívaolajba forgatom és sütőpapíros tepsin 25 perc alatt puhára sütöm - az utolsó 10 percben megszórom egy kevés parmezánnal.
Az elkészült húst 5-6 percet pihentetem, majd felszeletem, és a céklapüré tetejére téve tálalom.


Elkészítési idő: 45 perc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése