2017. január 24., kedd

P, mint problémamegoldás. Meg mint paprikakrém.

Boldog új évet, kedveseim!
Remélem, mindenkinek jól telt a szilveszter  - nekünk igen, köszi itt is, nonstoposok, bár a hajnali utolsó kör székely ektivitit lehet jobb lett volna kihagyni - és sok-sok új energiával fogtatok neki az új évnek. Meg azt is remélem, hogy így az első hónap végefelé még maradt is belőle.




Mi egy kicsit bajban vagyunk az újévi energiákkal - vagy lehet, hogy csak a tavaszi fáradtság nem várta meg a tavaszt -, gyűjtünk, gyűjtünk belőle, de valahogy mindig több kéne; jobb kéne, kedvesebb, értelmesebb, megalázkodóbb vagy szófogadóbb belőlünk, és ez gyorsan ellopja a kicsi pozitív energiácskáinkat. Gondolkozunk a megoldáson, talán meg is van, csak gyávák vagyunk meglépni, nem tudom, de mindenesetre nagy szükségünk van a nyugalom szigetecskéire, hogy feltöltődhessünk a mindennapokhoz.
A vacsora, amit most megmutatok, még a tavaly készült, egy hasonlóan leamortizáló periódusban (sőt, azt hiszem, azóta is ugyanabban a hullámvölgyben vagyunk, mindig azt hisszük, hogy elértük az alját, de nem, még van lennebb és lennebb) - és nyugodtan mondhatom, hogy arra az estére valóban felhőtlen nyugalmat adott. P, mint problémamegoldás... vagy mint paprikakrém.



Paprikakrémes csirkemell-érmék zabgombóccal

Kell hozzá:  2 szép csirkemell, 3 ek (akár magos) mustár, fokhagymagranulátum, bors, , olívaolaj; 6-8 szép kaliforniai paprika (nálam vegyesen volt piros, narancs és sárga), 2 fej hagyma, 3 gerezd fokhagyma, balzsamecet (pár csepp), méz, tejföl, 200 g zabpehely, 2 tojás, 150 g víz, bazsalikom

Először is félbevágtam a paprikáimat, a héjukkal lefelé sütőpapíros tepsire fektettem, meghintettem sóval-borssal meg egy kis olívaolajjal, és sütőbe tettem egy bő fél órára. Ameddig sültek, előkészítettem a csirkét: egy tálban kikevertem a mustárt egy kis sóval, borssal, fokhagymagranulátummal, meg persze egy kevés olívaolajjal, majd a melleket alaposan bedörzsöltem ezzel a keverékkel. Alufóliába csavartam őket, majd tepsibe tettem, és betoltam a paprikák mellé. Ezután sokat nem is kellett foglalkozni velük, 25 perc alatt szépen megsüldögélnek. A végén kibontottam őket az alufóliából, és kb 8 perc alatt megpirítottam egy kicsit a tetejüket.
A zabgombóchoz összeállítottam az alapot: a zabpelyhet összekeverem a két tojással, a vízzel, és az apróra vágott bazsalikommal (én nagyjából 8-10 bazsalikomlevelet használtam fel hozzá), majd állni hagytam egy pár percet. Közben vizet forraltam, sóztam, és a zabos masszából diónyi gombócokat szaggatva 10-15 perc alatt megfőztem őket.
A hagymákat és a fokhagymát megpucoltam, felaprítottam, majd egy kevés olajon feltettem pirulni - előbb a hagymát, a fokhagymát csak a végén, egy fél percre. A megsült és megpucolt paprikákat a hagymára dobtam, a serpenyőben nagyjából feldaraboltam, majd hozzáadtam egy kiskanál mézet, egy pár csepp balzsamecetet, sóztam és borsoztam. Egy felrottyanás után az egészet mixertálba szedtem, és alaposan összemixeltem, a legvégén pedig sűrű szövésű szitán átpasszítoztam az egészet, hogy selymes szószt kapjak.
A tálaláskor a tányérra szedtem két-három kanál paprikakrémet, ebben helyeztem el a zabgombócokat és a felszeletelt csirkemellet, ami még pluszban is végigcsurgattam paprikakrémmel, és tejföllel díszítettem.




Elkészítési idő: kb 2,5 óra

A recept alapja a Citromdisznó blogról származik, alig egy kicsit változtattam rajta :)

UPDATE:  ide kattintva meg is hallgathatjátok a receptet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése