2017. november 9., csütörtök

Ki lopta el 2017-et??

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én nagyon megdöbbentem rajta, hogy már november van. Mit hogy november van, szinte november közepe! Komolyan, hova tűnt el ez az év?





Persze, tudatában vagyok, hogy milyen régóta írunk kétezer-tizenhetet, dátumozáskor nem is rontom el már (talán augusztus óta...), de ha álmomból felébresztenének, szerintem simán azt mondanám, hogy '16-ban vagyunk. Az az év valahogy hosszabbnak tűnt - vajon csak nekem?
Ami azt illeti, ugyanígy voltam a posztolással is: valahányszor nekifogtam az új bejegyzésnek, és valami sürgősebb dolog félbeszakította a gasztroangyalkodást, azzal nyugtattam magam, hogy áh, még alig telt el egy kis idő az előző poszt óta, megbocsátható lesz, ha most kihagyom. Aztán tegnap este, egy baráti beszélgetésen koppant, hogy basszus, ma már november kilencedike lesz, amúgy blogszületésnap, és biza a szeptemberi poszt már nem a múlt héten volt. Így megy ez.

Na de ha már ráébredtem posztolási hiányosságaimra (újfent), és ha már elérkeztünk eme jeles naphoz, vagyis a blog hatodik születésnapjához, arra jutottam, hogy legalább egy gyenge életjelet illene adnom magamról. Úgyhogy íme, tessék, szeressétek, következik egy új recept (ami mondjuk legalább három hónapja készült, de mint mondtam, már nem vagyok biztos az időérzékelésemben*) - és kicsiny ajándékképpen jelzem, hogy ma este beidőzítek még legalább egy receptet a jövő hétre, érdemes lesz később is visszajönni ;)

Karfiol cordon-bleu zöldséges tarhonyával

Hozzávalók: 1 közepes fej karfiol, 8 pulykasonka-szelet, mozzarella, liszt, 3-4 tojás, prézli, kevés kukoricaliszt, 200 g tarhonya, 320 g borsó-bébirépa (konzerv), 300 g gomba (konzerv), 3 ek tejföl, 2 ek fokhagymás majonéz, tej, , bors, tárkony


A karfiolt megpucolom, lereszelem, majd sós vízben kifőzöm. Ha kész, kinyomkodom, majd egy tojással és kevés kukoricaliszttel kikeverem, hogy egy nagyjából formázható masszát kapjak. (Mindenképpen morzsalékos lesz, ettől nem kell megijedni, a bunda majd szépen összefogja.) Alufóliából nagyjából kéttenyérnyi darabokat szaggatok, és a kész masszából vagy két evőkanálnyit kiszedek egy aufólia-darab közepére. Kanállal-kézzel egyenletes vastagságban szétterítem és téglalap alakúra formázom, ráteszek egy szelet sonkát és egy szelet mozzarellát, majd az alufólia segítségével szorosan feltekerem. A kész csomagokat mélyhűtőbe teszem nagyjából 20-25 percre.
Miközben a hamis cordon-bleu-k panírozhatóra fagynak, előkészítem a köretet: a tarhonyát lobogó sós vízben kifőzöm, majd serpenyőben egy kevés vajon lepirítom. Hozzákeverem a lecsepegtetett konzerveket, és még egy kicsit hagyom pirulni, gyakori kevergetés mellett - közben persze fűszerezem is (só, bors, és egy kevés tárkony).
A megszilárdult karfiolos csomagokat kibontom az alufóliából, és dupla panírozás után (liszt-tojás-prézli-tojás-prézli) forró olajban kisütöm.
Tálalás előtt gyorsan összekeverem a tejfölt a fokhagymás majonézzel, ha szükséges, egy kevés tejjel önthetőre lazítom.

Elkészítési idő: 1,5 óra


*mikor feltöltöttem a képeket, láttam, hogy ez még a régi lakás asztalán volt tálalva, szóval több, mint öt hónapja készülhetett, mert ugye majdnem fél éve elköltöztünk már... és akkor ismét megkérdem: KI LOPTA EL EZT AZ ÉVET???
... És esetleg nem akarja visszadni?...

UPDATE: ide tessék kattintani visszahallgatáshoz ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése