2011. december 28., szerda

Nagyon gyors vacsora: rántott sajt fasírtgolyókkal

Mint láthattátok, az elmúlt időben nem igazán kerültem gép elé, az adventi-karácsonyi hajsza megártott a blognak - szerencsére a mi asztalunknak nem :) Az elmúlt időben voltunk vendégségben, fogadtunk vendégeket és úgy általában pörgősen éltünk; az alábbi recept azonban csak kettőnknek készült advent utolsó vasárnapjára.



Rántott sajt fasírtgolyókkal

Hozzávalók: rántanivaló sajt (bolti előkészített sajt is jó, csak legalább három szelet legyen fejenként :) ), darálthús, tojás,  tejföl, fűszerek, olaj

Elkészítés:
A darálthúst pici olajon odateszem átpirulni, néha megforgatom (aki szereti, tehet bele egy kis hagymát is, azt akkor kicsit hamarabb oda kell tenni dinsztelődni). Amikor szépen megpirult, tálba szedem, sót, borsot, paprikát adok hozzá, két-három kanál tejföllel összekeverem. Beleütök egy tojást (nekem most csak egy tojásom volt itthon, az pedig a panírhoz kellett, úgyhogy csak régebben félretett tojásfehérjét tettem bele), jól összekeverem, ha híg, kis liszttel vagy finom prézlivel sűrítem. Forró olajban gyorsan kisütöm.
Amíg a fasírtok készülnek, kb ujjnyi szeletekre vágom a sajtot. Egy tálkában felverek egy tojást, fűszerezem. A sajtszeleteket egyszer lisztbe, majd tojásba, végül durvára darált prézlibe forgatom. Ahogy a fasírtok kisültek, a sajtszeleteket is gyorsan kisütöm. Frissen, forrón tálalom, kis vörösborral tökéletes adventi vacsora.

Megjegyzés: feldobja a vacsorát, ha pár kanál tejfölből, egy kis sajtkrémből gyors szószt keverünk, zöldfűszerekkel ízesítve.

Elkészítés: 45 perc


Következik majd  még pár recept, ezek készültek karácsonyra - minthogy a nagy karácsonyi vacsorát nem én készítettem, ezekkel járultam hozzá az ünnephez. Lesz tepertős pogácsa, húsos táska és hagymás kenyér - és persze lesz egy pár ajánlatom ezeken kívül is szilveszterre :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése