2011. december 4., vasárnap

Két recept

Mint láthattátok, az elmúlt héten nem kerültem oda, hogy bármit is feltölthessek Nektek, most azonban - bocsánatkérésként - két receptet is felteszek. Az egyik a spenótos-túrós táskákhoz kapcsolódik: minthogy mind a spenótból, mind a túrókrémből maradt még egy kicsi, ki kellett találnom valamit belőle. Minthogy a spenót volt a hangsúlyosabb, ezért a receptben csak az szerepel, a túrókrémet kihagytam :)


Spenótos zöld palacsinta párizsis töltelékkel


Hozzávalók:
            Liszt, tojás, tej, víz, só, közepes minőségű párizsi, spenót, fokhagyma, fűszerek, tejföl, szána a főzéshez.

Elkészítés:
            A lisztből, tojásból kis tejjel és vízzel normál palacsintatésztát keverek, kellőképp borsozom, majd ha elkészült, alufóliával lefedve a hűtőbe teszem. A spenótot kiengedem (ha friss, megmosom és felaprózom) és a lentebb leírt módon elkészítem, majd egy kicsit hűlni hagyom. A párizsit apró kockákra vágom.
A palacsintatésztát kiveszem a hűtőből, majd belekeverem a spenótot, ha túl sűrű, kis tejjel fellazítom. Kis olajat forralok a serpenyőben, majd a tésztából normál palacsintákat sütök. A kész palacsintákra párizsikockákat szórok, majd összehajtom és jól lenyomkodom őket, a tetejüket kis szánával kenem meg és díszítésképp kis zöldfűszert szórok rá.

Elkészítési idő: 1 óra



És hogy kárpótoljalak a hosszú kimaradásért, íme egy egyszerű-de-nagyszerű reggeli recept - mi nagyon szerettük :)

Tükörtojás zsemlében

Hozzávalók: fejenként 2 tojás, fejenként egy zsemle, vaj, fűszerek

Elkészítés:

A zsemlét félbevágom, majd az alsó felébe lyukat vágok. Forró vajban mindkét oldalát megpirítom egy kicsit. A tojásokat feltöröm, különválasztom a sárgákat. A fehérjét a zsemlébe töltöm, az a jó, ha kicsit ki is fut belőle, akkor tud szépen átsülni. Ahogy a fehérje megsült egy kicsit, a zsemlébe teszem a két sárgáját is. fűszerezem, majd ha kellőképp megsült, tálalom. Annyiszor ismételendő, ahány személyt reggeliztetünk :)



Elkészítési idő: 15 perc

Megjegyzés: én a zsemle másik felét sem hagytam csak úgy magára, kis párizsit pirítottam hozzá, ezzel töltöttem meg a felső felét, az alsóból kivágott darabot pedig fűszeres vajjal dobtam fel.

Ígérem, a továbbiakban igyekszem rendszeresebben frissíteni, holnap például a ma esti vacsorát, egy fincsi rakott káposztát kaptok majd, de akad még a tarsolyomban rántott gomba is ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése