2011. november 28., hétfő

Spenótos és sós túrós táskák vacsorára

Ezen a hétvégén kicsit felcseréltük a napokat, pénteken ettünk vasárnapi-jellegű vacsorát, ma pedig csak ilyen egyszerűbbet. Ígérem, a pénteki rántott gomba is felkerül hamarosan, de most következzen a mai:


Spenótos és sós túrós táskák

Hozzávalók:
            A tésztához: kb. fél kiló liszt, 4 tojás, kb. 100 g vaj, tejföl, só
            A szószokhoz: egy adag spenót (fagyasztott is jó, én abból készítettem), fokhagyma, fűszerek, tejföl, szána a főzéshez; burduftúró, szána, kapor, borsszósz, egyéb fűszerek
Elkészítés:
            A tészta hozzávalóit összekeverem, gyúrom. A gyorsabb munka érdekében én a vajat egyszer felolvasztottam, úgy adtam hozzá, tejfölt pedig úgy adagoltam, hogy a tészta jól összeálljon, de még ne legyen ragacsos. Ha elkészült, fóliába csavarom és hűtőbe teszem, amíg elkészülnek a szószok.
            A spenótot  kis vízzel főni teszem, ahogy kicsit felrottyant, feltöltöm szánával, belekeverem az apróra vágott fokhagymát és néhányszori kevergetés mellett főni hagyom. Amíg készül, egy másik tálban felaprózom a burduftúrót, felöntöm annyi szánával, hogy kellemesen krémessé keverhessem, majd bőven fűszerezem és annyi borsszószt teszek bele, hogy érződjön a csípőssége, de ne legyen kellemetlen. Mire ezt megkevertem, a spenót is elkészül – akkor jó, ha elfőtte minden levét. Leoltom alatta a tüzet és állni hagyom.
            Előveszem a tésztát, lisztezett vágódeszkán fél centi vastagságúra vagy – ha elég rugalmas a tészta – vékonyabbra nyújtom. Kis kockákat vágok belőle, a kockák közepére halmozom a szószt, majd összehajtom a tésztát, kézzel jól összenyomkodom a szélét, majd egy villával is végignyomom – szép is lesz tőle, meg össze is fogja. Sütőpapírral fedett sütőlapra teszem a táskákat, vékonyan megkenem tojásfehérjével, esetleg nagy darabos sóval vagy szezámmaggal díszítem. Előmelegített sütőben 20-25 percig sütöm, közben egyszer megfordítom a lapot. Ha elkészültek, a frissen kivett táskákat még egyszer átkenem tojásfehérjével – ettől lesznek szép fényesek. Tálra rakom és azon frissiben tálalom.

Elkészítési idő: másfél óra

Megjegyzés: mi most csak magában ettük, de salátával és joghurttal kiváló könnyű vacsora vagy reggeli.

Szép, fényes táskácskák :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése