2012. március 9., péntek

Bazsalikomos kenyérhernyók nők napjára

Igazából nincs sok köze ennek a receptnek a nők napjához, hacsak az nem, hogy nyolcasokat is bele lehet látni a hernyócskába. Már régebben kinéztem ezt a receptet Gabojszánál, most kipróbáltam - és van egy olyan érzésem, hogy nagy kedvenc lesz :) Amúgy a Gabojsza-féle recepthez képest a legnagyobb változtatás, hogy én nem virslivel, hanem lengyelkolbásszal készítettem el, mert az - lévén nagyobb - nem veszlődik el annyira a kelt tésztában. Ja és hogy hatszor annyi bazsalikomot meg oreganot tettem a tésztába:)

Este, a Kedvestől kapott gyönyörű rózsával együtt :)

Bazsalikomos-lengyelkolbászos (virslis) hernyókenyér

Hozzávalók (egy nyolc hernyós adaghoz :) ): kb. 600 g liszt, só, bazsalikom, oregano, 25 g élesztő, egy csupor langyos tej, langyos víz, cukor, egy tojás + tojásfehérje a kenéshez, vaj (kb 60 g) lengyelkolbász (annyi, amennyit hernyócskát szeretnénk, tehát ez esetben nyolc), esetleg szezámmag és lapkasajt a díszítéshez

Elkészítés

Az élesztőt felmorzsolom, egy kanál cukorral összekeverem, felöntöm tejjel és a tetejére lisztet szórva hagyom felfutni. Közben a vajat felolvasztom, a lisztet összekeverem a sóval, bazsalikommal, kis oreganoval, majd hozzákeverek egy tojást és a felolvasztott vajat. A masszához adom az élesztőt, majd gyorsan összegyúrom - könnyen nyújtható, nem túl szakadós tésztát kell kapnom. Konyharuhával letakarva kb fél óra alatt duplájára kelesztem.
A megkelt tésztát annyifelé osztom, ahány hernyócskát szeretnék. A kis adagokat egyenként kinyújtom nagyjából téglalap alakúra, majd a közepükbe helyezek egy-egy lengyelkolbászt. Fontos, hogy a tészta a kolbász egészét fedje be! Ezután a tésztát összenyomogatom a kolbászon. A bebundázott kolbászt bő egy centinként bevagdosom, majd a vágások mentén kihajtogatom a füleit, egyet jobbra, egyet balra. Az így előkészített hernyócskát sütőpapírral bélelt tepsibe teszem és megkenem tojásfehérjével - én még megbolondítottam egy kicsit: minden kolbász-szemre tettem egy kis kocka lapkasajtot és az egészet megszórtam szezámmaggal. Előmelegített sütőbe tolom és 15-20 perc alatt készre sütöm. Még langyosan, kechuppal, majonézzel csudifinom (de majonézből az otthon kevert az igazi, ugye tudjátok? :) )


Végre egyszer természetes fényben is :)

A feljebb belinkelt Gabojsza-féle receptben fázisképek is találhatóak, akinek nem volt tiszta elsőre a kihajtogatás módja, ott megnézheti :)


4 megjegyzés:

  1. Fejedelmi reggeli volt!
    Ha maradt volna későbbre is, egy pohár sörrel talán még jobban esett volna.

    VálaszTörlés
  2. Csilluka, nagyon izgat ez a kenyér, de a hülyék és az én kedvemért áruld el, mit jelent az, hogy élesztőt felfuttatni? Mert ez engem futtat fel a falra :))
    Valahogy az élesztős tésztákkal - kenyérfélékkel nem vagyok jó viszonyba...

    VálaszTörlés
  3. Nos, sikerült nekem is elkészíteni, volt némi nézeteltérésem az élesztővel, aki a hideg tejben az istennek se akart felfutni, de a végeredmény több, mint kielégítő lett :)
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=417121678301047&set=o.204048049634740&type=1&theater
    Én lengyelkolbász helyett (mert azt nem szeretem, túl virsliszerű) pikáns sörkolbászkákat használtam, és lenmagot a szezám helyett. Jó lett :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, a receptben elfelejtettem még egyszer beírni, hogy langyos tejben kell élesztőt futtatni. Amúgy elárulom, hogy én is elég nehezen kezdtem hozzá a kelesztett tésztákhoz, de aztán rájöttem, hogy nem nagyon lehet elrontani :)
      És igen, nagyon jól néz ki a hernyócskád :)

      Törlés