2012. március 19., hétfő

Hal a halban

Valamelyik netes gasztrokalandozás közben találtam ezeket a képeket és - természetesen - nagyon megtetszett az ötlet. Szeretettel ajánlom Alettának és Gabinak, szíves elnézésüket kérve, hogy ilyen sokáig vártak a receptre :) (és az egyszerűség kedvéért száraz élesztővel is elkészíthető)


Hal zöldségekkel, tésztabundában

Hozzávalók - tészta: kb 600 g liszt, só, bazsalikom, oregano, 2,5 dkg élesztő, egy csupor langyos tej, langyos víz, pici cukor, egy tojás (+ egy tojásfehérje a kenéshez), vaj (kb 60 g) 
Töltelék: halfilé (például makréla; annyi, ahány halacskát szeretnénk), zöldségek, sajt

Elkészítés

A tészta hozzávalóiból lágy tésztát gyúrok - pont olyat, mint a kenyérhernyócskáknál. A tésztát félreteszem, legalább fél órán át állni hagyom.
A zöldségeket megmosom, feldarabolom - ugyanúgy, mint a calzone-nál, itt is bármilyen zöldség belekerülhet a töltelékbe. Én egy fej paprikát és egy paradicsomot vágtam bele, valamint kiegészítettem egy vegyeszöldség-konzervvel (csemegekukorica, zöldborsó és murok). A sajtot lereszelem, a halat lemosom és befűszerezem.
Ha a tészta megkelt, annyifelé osztom, ahány halfilém van. A buckókat egyenként kerekre nyújtom. A közepükre egy sor zöldséget és sajtot szórok, ráfektetek egy halat és azt is befedem zöldséggel. Ezután a tésztát a hal két oldalán ujjnyi csíkokban bevagdosom és a hal "hátán" összefonom. Amennyire lehet, jó, ha a tészta befedi az egész tölteléket, de az sem baj, ha néhol kicsit kilóg belőle. A hal "farkát" a tészta utolsó csíkjaiból alakítom ki: a csíkokat összenyomogatom és villával kidíszítem.
A kész halacskákat vajjal kikent vagy sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, megkenem tojásfehérjével és 25 perc alatt készre sütöm.
Egy adag rizzsel megfejelve bőséges vacsora, de mint a calzone esetében is, a halas hal is jó szendvicspótló lehet.




Elkészítési idő: 2 - 2 1/2 óra

2 megjegyzés:

  1. Jujj, köszönöm, értékeljük :)
    Ha majd lesz türelmem hozzá, ígérem, hogy elkészítem, bár attól tartok nem lesz ennyire szemrevaló...

    VálaszTörlés
  2. Én bízom benned :) De legfeljebb majd elkészítjük együtt, ha a zuradat is áthozod egy vacsorára :D

    VálaszTörlés