2012. március 1., csütörtök

Egy kis egzotikum: halas puliszka

A gomba mellett a hal a másik dolog, ami most beakadt nekem, úgyhogy azt is vettem egy adaggal. Ez egy nagyon egyszerű és nagyon nagyszerű étel, könnyen elkészíthető, de nagyon laktató, úgyhogy vendégvárónak is tökéletes :)
Igazából ennek a receptnek az eredetijéhez lazac kellene, de annyira jól sajnos azért nem állunk, úgyhogy maradtam az olcsóbb makrélánál - és így is igazán finom dolog sikeredett :) Akinek lazacra is futja, az vásároljon be emellé még egy szép kis sárgadinnyét is, ahhoz dukál egy szelet belőle... Higgyétek el, a lazacos változat tényleg kéri a sárgadinnyét - ez én mondom, aki pedig amúgy nem vagyok kibékülve ezzel a gyümölccsel :)


Halas puliszka lapkasajttal

Hozzávalók: makréla vagy egyéb halfilé (a nálunk kapható négy nagyobb szeletnyi fagyasztott makréla pont megfelelő), kukoricaliszt, tejföl, sima lapkasajt, fűszerek.

Elkészítés

A halfiléket befűszerezem és egy kis ideig állni hagyom. A lapkasajtok felét (most négy darabot) felkockázom, pár kanál tejföllel, egy kis citromhéj-reszelékkel meg egy is oreganoval összekeverem. Egy fél liter vizet felforralok, sózok,  ha már lobog, belekeverek egy bögrényi kukoricalisztet és addig keverem, amíg egyenletes masszát nem kapok. A forró puliszkát jénai tálba öntöm, elegyengetem, hogy a tál aljának egészét befedje. A kikevert tejföllel megkenem a puliszka tetejét, majd rásimítom a halszeleteket. Ezeket is átkenem egy leheletnyi tejföllel, majd rájuk borítom a lapkasajtokat. Forró sütőben nagyjából fél órát sütöm - és már kész is.

Nekem ez a mennyiség (igaz, szokás szerint megint elnagyoltam a puliszka-adagot) két jénaira volt elég, így egy-egy adagra két halfilé és négy lapkasajt jutott. A lapkasajtokat - hogy többet befedjen - sarokra raktam egymás mellé. Ja, és nem kell megijedni: a lapkasajt nem olvad, inkább pirul - de nagyon finomra :) És még egy kis turpisság: az előző adag gombából még maradt pár szár, annyi nem, hogy krémleves lehessen belőle, de annyi igen, hogy szépen felkarikázva adjon egy kis plusz zamatot a puliszkának :)
Vigyázat! Bár nagyon laktató, de eteti magát - az elvileg négy embernek elegendő tálnyi adagot egy este ketten behappoltuk, sőt, az utolsó repetához a második tálat is meg kellett kezdeni :)

Elkészítési idő: egy óra


1 megjegyzés: