2012. december 25., kedd

Ajándék :)

Bár nagy ügyességet nem igényel az elkészítése, viszont kellőképpen látványos lett ez a kis fűszerkollekció, úgyhogy úgy gondoltam, megosztom veletek :)

Kell hozzá: egy szép fűszertartó szett :)
olívaolaj, borecet, csípős paprika, fokhagyma, szemesbors (lehetőleg fekete és zöld; nekem sajnos csak feketém volt), babérlevél, só, bors, pirospaprika, bazsalikom, oregano



Az olajhoz: az üveg aljára fokhagymagerezdeket, szemesborsot teszek, majd beleszórok egy pár babérlevelet és felöntöm olívaolajjal.


Az ecethez: a csípőspaprikát alaposan megmosom, majd ujjnyi szeletekre vágom - csak a szárát vágom le, a csutkája benne maradhat. Szemesborssal rétegezve az üvegbe teszem, majd felöntöm ecettel.


A fűszersókhoz: én két fajta fűszersót kevertem, zöldfűszereset és csípőset. A zöldfűszereshez szárított bazsalikomot és oregánót porítottam, majd rétegezve az üvegbe töltöttem őket: egy rend só, majd bazsalikom, só, oregano, só, stb. A másikat ugyanígy rétegeztem, csak épp pirospaprika (kétharmad-egyharmad arányban édes és csípős) és bors került a bazsalikom és oregano helyére.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése