2014. június 7., szombat

Valami régi, valami új, valami... zöld :)

Miután lassan, de biztosan közeledem a kétszázadik bejegyzéshez, előfordul, hogy vissza kell keresnem az eddig feltett receptek között. Főleg olyankor, ha tudom, hogy a receptet már készítettem, sőt, nem is egyszer. Ilyenkor szoktam jól meglepődni, ha a keresett recept - nincs fenn a blogon. 
Az úgy kezdődött, hogy Anyós jó szokása szerint felpakolt nekünk egy óriási adag mindenfélét, amikben csak egy közös tényező van: gyorsan romlanak. Persze a fagyasztót is jóllakattam, de azért bőven volt amit fogyasztani a múlt héten. Így eshetett, hogy tegnap estére ott árválkodott a hűtőben egy zsák rebarbara, egy doboz áfonya (belőlük természetesen süüüüütiiiiii lett, méghozzá az eddigi legjobb, úgyhogy ki is egészítettem a receptjét), egy kb negyed kilós darab juhsajt, egy fél doboz nagyon finom tejföl, egy szintén kb negyed kilónyi, elvileg fagyasztott, de a fagyasztóba nem férő zölborsó... Én pedig ötleteltem.
Az első, ami eszembe jutott, az az, hogy a borsóból márpedig borsókrém lesz. Lett :)


Borsókrém egyszerűen

Hozzávalók: bő negyed kilónyi zöldborsó, , bazsalikom, csombor, tejszín vagy tejföl

A borsót bő, forró vízben megfőzöm, leszűröm. Tálba téve sózom, teszek hozzá egy kis csombort meg bazsalikomot, és botmixerrel pürésítem. Én öntöttem hozzá egy kis tejszínt is, de ez el is hagyható, vagy tejföllel is helyettesíthető.


De egy adag borsókrémmel ugye nem lakunk jól, így kitaláltam, hogy a maradék juhsajttal gyorsan összedobom az egyik régi-kedvenc pogácsámat. Finom, egyszerű, és határozottan gyorsan elkészül :) (A recept egyébként egy évekkel ezelőtt Anyóstól ajándékba kapott könyvből van, a címe Muffinok, kenyerek és péksütemények, Verhóczki István szerkesztette. Egy kicsit változtattam az arányokon, de az érdem az övék :) )

Könnyű sajtos/túrós pogácsa

Hozzávalók kb 25 darabhoz: 350 g liszt, 300 g sajt (most juhsajtot használtam, de tehénsajt is jó, sőt, az eredeti recept pedig túróra szól :) ), 1 tojás a tésztába + 1 tojás a tetejére, 170 g vaj/sütőmargarin, 1 csomag sütőpor, 1 csapott ek só, tejföl

Amíg kimértem a lisztet, és belekevertem a sót meg a sütőport, Férj volt olyan kedves és lereszelte a sajtot. Ezt aztán a felkockázott vajjal és egy tojással együtt a liszthez adtam, majd pár kanál tejföllel sima tésztát gyúrtam belőle. Lisztezett felületen bő centinyi vastagra nyújtottam, a tetejét bevagdostam, és kiszaggattam a pogácsákat. Kivajazott tepsibe tettem őket, lekentem felvert tojással, és alaposan előmelegített sütőbe toltam (ugyanis előtte sült az áfonyás lepény). Nagyjából 10-12 perc alatt szép aranysárgára sültek.


Nos, így került pogácsa is a borsókrém mellé, és határozottan jól kijöttek együtt. És ennyit arról, hogy a hasonló zöld kencéket nem lehet megetetni a férfiakkal ;)

Pogácsa-burger zöldborsó-krémmel és maradék rántott sajttal (amivel E.-t vártuk volna, ha Kolozsvárra jött volna :P)


ÁPDÉT: ide kattintsz, hallgatod :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése