2014. június 3., kedd

Fürdő-reggeli 1:0

Képzeljétek azt, hogy éppen hétvége van, szép, napos idő, csicsergő madarak meg bimbózó fák, és nektek éppen reggelizni kéne szépen, komótosan, a gyönyörű teraszotokon. Nna, ilyenkorra ajánlom én ezt a csudát.


Nem olyankorra, amikor mi ettük, mert ugyan a hétvége meg a napos idő megvolt, még a terasszal sem akadt semmi baj, viszont mink éppen a fürdőben figyeltük, hogy admin bácsi hogy veri szét a fél berendezést, mert állítólag beáztattuk az alsó szomszédot. (Tény és való, hogy nálunk is volt gond a csapteleppel, de az az érzésem, hogy alsószomszédékat inkább felsőszomszédék áztatták be, akik aztán időközben minket is - ne kérdezzétek meg, hogyan áztunk be később, rejtély.) Szóval Férj állt a fürdőajtóban, és próbálta megakadályozni a szükségesnél nagyobb károkozást, én meg közben bezárkóztam a konyhába és összeütöttem ezt a kis fincsiséget, amit aztán szorgosan rejtegetve az adminbácsi munka-koszos keze elől lopva megeszegettünk. Nem így terveztem, legalábbis a fogyasztást, mert a kaja maga pontosan az elvárásaimnak megfelelően alakult.

Párizsis-sajtos palacsinta, muffinformában sütve

Hozzávalók: egy szokásos adag palacsinta (nálam ez általában 1 tojást, 12 kanál lisztet és szükség szerinti vizet/tejet takar, de nyilván ez a fogyasztók mennyiségétől is függ), párizsi, sajt, fűszerek ízlés szerint.


A recept annyira egyszerű, hogy gyakorlatilag már a címben leírtam a lényeget. Szóval palacsintatészta kikever, fűszerez, állni hagy. Közben párizsi, sajt felkockáz. Sütő begyújt, muffinforma kiolajoz. Innentől aztán két lehetőség van: a macerásabb, amikor minden formába teszek egy kanál palacsintatésztát, rá párizsi-és sajtkockák, végül befedem palacsintatésztával; vagy az egyszerűbb, amikor is beleforgatom az egész párizsis-sajtos hóbelevancot a palacsintatésztába, és így adagolom a formákba. Mindkettőt kipróbáltam, minőségi eltérés nincs, viszont az első verzió jobban néz ki :)


Nem tudom, mennyi idő elkészíteni, mert közben folyton a fürdő felé flangáltam leskelődni, de szerintem a fél órába simán belefér. És persze az ízesítési lehetőségek is határtalanok :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése