2014. július 15., kedd

Nem tökölődünk

Pedig de. Legalábbis vacsorában.


Mostanában nem igazán van időnk főzőcskézni (meg aludni, meg úgy egyáltalán levegőt venni), úgy besűrűsödtek a munkák. De mint Jóanyám megjegyezte, kellett nekem bukósisak - és tényleg kellett, mert az elmúlt hónapok kvázi tespedése (értsd: amikor csak egyvalamin dolgoztam egyszerre) nagyon lefárasztott. Most egyszerre háromfele dolgozom, és kezdem jól érezni magam :)

Vagy két hete rámtört az érzés, hogy márpedig én rántott tököt szeretnék enni. A gondolatot tett követte, úgyhogy gyorsan beszereztem két csinos, fiatal tököcskét, és egy nyugodalmas szombat este nekiálltam elkészíteni az egyik legjobb és legegyszerűbb nyári kaját :)

Rántott tök bébirépával és rizzsel

Kell hezza: fiatal tök - annyi, amennyit még van türelmetek kirántani, mert bármekkora mennyiség elfogyasztható belőle -, liszt, tojás, prézli, olaj, kb 200-250 g rizs, egy konzervnyi bébirépa, , esetleg tárkony.

A rizst egy kis sóval és szárított tárkonnyal főni tettem, ő az alkalmankénti megkavaráson kívül nem igényelt plusz figyelmet. A végén a lecsöpögtetett bébirépákat a kész rizshez kevertem, és kész is volt a köret.
A tököket megpucoltam és nagyjából ujjnyi vastagságú szeletekre vágtam. Ezután nekifogtam panírozni.
A probléma az volt, hogy a finom, ropogós bunda érdekében kétszer terveztem panírozni (liszt-tojás-prézli-tojás-prézli), mert a sima panírt könnyen eláztatja egyrészt az olaj, másrészt a tök leve. Viszont a kétszer panírozás kétszer annyi munkát jelent, és ahhoz nem volt türelmem. Úgyhogy előhalásztam a szekrény mélyéről három literes tejfölös dobozt, az egyikbe került a liszt, a másikba a tojás és az utolsóba értelemszerűen a prézli, és ezután már csak annyi dolgom volt, hogy a szeletek nagyságától függően kettesével-hármasával a dobozokba tegyem őket, majd lefedve alaposan összerázzam a dobozt, és voilá, seperc alatt kész volt a panírozás. (Ezt a technikát amúgy sprotni vagy egyéb apróbb hal panírozásánál szoktam előszeretettel használni.) A bepanírozott tökszeleteket forró olajban kisütöttem, és aztán nagyon boldogan megettük.

Elkészítési idő: 45 perc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése