2015. december 31., csütörtök

'16

ok, hogy ezt főzzétek először az új évben: 1, finom, 2, egészséges, 3, bár időigényes, de nem bonyolult, 4, finom, 5, ... Na jó, nem tudok felsorolni tizenhat okot. De azért megéri elpepecselni ezzel a kis kajácskával :)



Amióta elkezdtem laskát gyártani otthon, azóta birizgál a gondolat, hogy tortellinit szeretnék készíteni. Viszont valamikor régen gyártottam már apró raviolit, és hát ugye... elég sok időt felvett a bügyürgetés. Így hát kénytelen voltam kivárni, amíg olyan lelkiállapotba kerülök, hogy a tésztácskák megformázása inkább lenyugtasson, mint felidegesítsen. Az agysejtjeim szempontjából sajnos, a gyomrunk szempontjából viszont szerencsére eljött ez a pillanat is a tavalyi év utolsó nagy hajrájában, úgyhogy megszülethetett ez a kaja.


Májas-gombás tortellini spenóttal

Hozzávalók: 1/4 kg csirkemáj, 1/4 kg csiperkegomba, 1/2 kg fagyasztott spenót, 300 g +  2 kanál liszt, 3 tojás, 2 ek olaj, 1 dl tej, , rozmaring, szekfűbors, őrölt édespaprika


Először elkészítem a tésztát: a liszthez adom a tojásokat, és alaposan összedolgozom, míg szép homogén tésztát nem kapok. Ezt a hűtőbe teszem egy fél órára.
A spenótot lábosba teszem kiengedni, alágyújtok, hogy könnyebben menjen, és kevergetem, amíg az egész ki nem enged. Közben egy kisebb edényben elkészítem a rántást: kevés olajon megpirítok vagy két kanálnyi lisztet, felengedem a tejjel, és alaposan összekeverem, majd a spenóthoz adom. Sózom, és hagyom még egyet rottyanni.


A májat apróra kockázom, és egy pár csepp olajon megpirítom. Ezután hozzáadom a szintén apróra kockázott gombát (szár is mehet bele nyugodtan), megszórom szekfűborssal, paprikával és rozmaringgal, és gyakran kevergetve hagyom alaposan átpárolódni.
Ezután pár millis vastagságra kinyújtom a tésztát, 5 cm átmérőjű köröket szaggatok belőle, és megtöltögetem a tortelliniket: egy kör közepébe teszek egy-másfél mokkáskanálnyi májas keveréket, majd félbehajtom a tésztát. Ezután a mutató- és a középső ujjam közé fogom a félkört, és a két csücskét összefogom a mutatóujjamon, majd lependerítem a kész tortellinit.
Ha elkészültem a bügyürgetéssel, kifőzöm a kész tésztákat forró sós vízben, majd szépen tálalom, és nagy élvezettel megesszük :)

Elkészítési idő: bő egy óra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése