2012. január 15., vasárnap

Káposztás buckó

Egy hosszú, városban töltött délután kénytelenek voltunk valami üzleti kaját vásárolni, mert hazajönni - s pláne főzni valamit - nem volt idő. Irány tehát a kisbolt, ott is a pékárus részleg, káposztás palacsinta leemel, fizet, eszi, szereti. Vagyis ez mind csak rám vonatkozott, mert a Kedves perecet vett - és mint kiderült, nem ismerte a káposztával töltött palacsintát-buckót-bármit. Ezt pótolandó másnapra gyorsan elkészült egy nagyobb adag káposztás buckó; finom lett, a Kedves is megszerette, úgyhogy még készül majd.

Szépek, mosolygósak...

Káposztás buckó (avagy káposztával töltött péksütemény, avagy minek is nevezzem)

Hozzávalók (egy nagyobb adaghoz): kb fél kiló liszt, 2.5 dkg élesztő, kb fél bögre tej, só, bors, cukor, tejföl, káposzta, olaj

Elkészítés
A káposztát megtakarítom, apró darabokra vágom és rétegenként megsózva lábosba teszem. Felengedem annyi vízzel, amennyi elfedi, majd főni teszem.
Az élesztőt a fél bögre langyos tejben egy pici cukorral és csipetnyi liszttel felfuttatom. A lisztet nagy tálba téve hozzákeverem a felfutott élesztőt, kicsit sózom, majd egy-két kanál tejföllel és nagyjából egy pohár langyos vízzel puha, könnyen foszlós tésztát gyúrok belőle. Konyharuhával letakarva nagyjából duplájára kelesztem. (Érdekes módon a netes receptek között (ugyanolyan tésztához) ajánlottak meleg helyen való kelesztést és hűtőben való tárolást is. Én az előbbit gyakoroltam, mint általában a kelt tésztáknál, hatásos volt. Következőben majd kipróbálom a hűtőset is, bár kicsit furcsa...)
Az időközben megfőtt káposztát leszűröm, lecsepegtetem, majd kis olajban (vagy ha van, vajban) átpirítom. (Most nekem nem volt elég türelmem rendesen átpirítani, ennél egy kicsit jobban kellene, de így is nagyon finom lett :) ) Tálba téve borsozom, ha kell, még sózom, esetleg pici tejföllel megkeverem. A megkelt tésztát nagyjából egyforma darabokra szaggatom, kézzel nyújtom (óvatosan, mert ha jó a tészta, akkor nagyon könnyen szakad) nagyjából fél centisre és bőven (nagyon bőven...) lisztezett lapra teszem. A tészták közepébe káposztát teszek, összehajtom őket és összenyomogatom a szélüket, majd forró olajban 3-4 perc alatt készre sütöm. Én a kisült buckók tetejét megkentem egy kis tejföllel és darabos sót szórtam rá, szép lett és finom :)

Elkészítési idő: 2 és 1/2 óra (a káposzta dinsztelését és a tészta kelését is beleszámolva)


Kicsit sápadt a káposzta, de azért finom :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése