2012. május 6., vasárnap

Az, amitől pukkadásig telik az ember :)

Gomba szüleimtől, rebarbara a Kedves szüleitől, kiskutyaszemek olyan ugye-ma-is-finomat-eszünk stílusban - így lett ez a recept :)


Májjal töltött rizsrolád töltött gombával, rebarbaraszósszal

Hozzávalók: rizs, máj, fejenként legalább 3 gombafej, burduftúró, szalonna vagy szalámi, 5-6 szál szép rebarbara, só, fűszerek ízlés szerint, tejföl, liszt, vaj, cukor

Elkészítés

Most könnyű dolgom lesz, mert a legmacerásabban leírható rizsrolád már szerepelt itt a blogon, úgyhogy csak belinkelem :) A májas rizs nagyjából úgy készült, mint a legelső blogos receptemnél, csak pár apró változtatást eszközöltem. Az egyik változtatás az volt, hogy lévén időközben gazdagodtam egy őzgerinc-formával, most ebben sütöttem a roládot. Mivel több májam volt, így nem kellett rizzsel kevernem, hogy elég legyen tölteléknek; és nem szórtam sajtot a tetejére, mivel az az alja lett később :) Ja igen, és még valamit változtattam, de ezt ne kövessétek: elfelejtettem tojást keverni a rizsbe, ezért nem lett rendes, egészséges formája...
A töltött gomba - amin meglepődtem, hogy ilyen formában még nem ajánlottam fel Nektek - nagyon egyszerűen készül: a gombákat megtisztítom, megtöltöm burduftúróval, teszek rá pár kocka szalonnát vagy szalámit, kicsit fűszerezem és sütőpapíros tepsiben nagyjából 20 perc alatt megsütöm.
A rebarbaraszósszal kicsit bajban voltam, lévén én még sohasem használtam rebarbarát, mi több, nem is kóstoltam eddig. De hát a gúgli jó barátunk, találtam is sok-sok felhasználási módot, nekem ez felelt meg a leginkább - nem is változtattam rajta csak annyit, hogy olaj helyett vajban futtattam meg a rebarbara-darabkákat, no meg hogy (mivel turmixgépem nincs) tovább főztem a rebarbarát, hogy pépesebb legyen és könnyebben össze lehessen törni.
Végül - ha már a recepteket elblicceltem egy pár linkkel - egy gyors tálalási bemutató. Egy kellőképpen nagy tálra megmosott salátaleveleket fektettem, erre borítottam ki a rizsroládot (ami sokkal szebb lett volna, ha nem spórolom ki belőle a tojást :) ). A rolád tetejét végigöntöttem a rebarbaraszósszal és voilá, készen is volt! :)

Elkészítési idő: 1 1/2 - 2 óra





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése