2012. október 13., szombat

Őszi csuda

Megjött az ősz s így az almaszezon. Kivételesen nem a Kedveséktől, hanem az én szüleimtől kaptunk egy nagyobb adag almát, úgyhogy elkezdhettem gondolkodni az új almás recepteken. Most ez sikerült :)

Sós töltött alma

Hozzávalók: fejenként 3 alma, fél bögre rizs, egy csomag májpástétom, majoranna, reszelt sajt, só, bors, gyömbér, szerecsendió, almánként egy karika szalámi



Az almákat megmosom, kalapot vágok nekik, a magházakat kiveszem és még egy kicsit kitágítom a mélyedést (a maradékot bele lehet keverni a töltelékbe, már ha marad: én elcsemegéztem a készülődés közben :) ). A rizst megfőzöm, majd hozzákeverem a pástétomot és fűszerezem.
A tölteléket az almák belsejébe töltöm, jól lenyomkodom és megszórom reszelt sajttal. Végül visszateszem az almácskák kalapját és fogpiszkálóval szalámikarikát tűzök rájuk.
Egy tűzálló tálat kicsit kivajazok, ebbe ültetem az almákat és kb fél óra alatt készre sütöm őket.
Nekem még maradt egy kis plusz töltelékem, azokból golyócskákat formáztam és a szintén maradék reszelt sajttal megszórtam a kész almák meg a rizshalmok tetejét.

Elkészítési idő: egy és egy negyed óra


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése