2012. november 10., szombat

Gasztroajándék egyes szám - születésnap

Egyetlen idesanyám kérésére és születésnapjára készült :)

Tormás sonkarolád

Hozzávalók: reszelt (almás) torma, majonéz, sonka, sajt, alma

Jelen esetben a torma is házilag készült (nem volt már időm lefotózni az üvegben :) ), ami sok-sok sírással járt, de megérte :) A tormákat a Kedves hathatós segítségével lereszeltük, majd kevertem hozzá egy fél pohár vizet, egy kiskanál sót, két teáskanálnyi cukrot és egy fél pohár alma-és borecetet, majd üvegbe raktam, megnyomkodtam, lefedtem és hűtőbe raktam. Két napot ért; nagyon fincsi lett és nagyon erős :)



A sonkaszeleteket kicsit leszítatom. Egy vagy két szem almát lereszelek. A tormát tálba szedem, hozzákeverem az almát és teszek hozzá egy kis majonézt is, de csak óvatosan, mert nagyon híg lehet tőle. A sajtot lereszelem.
A leszítatott sonkákat megpakolom tormával, feltekerem és a végeiket megtömöm reszelt sajttal; fogpiszkálóval rögzítem és - kész :)
Mi felhasználáskor még szúrtunk a tetejére egy-egy szem olívabogyót is, de ez nem kötelező :)

Elkészítési idő (ha minden - lásd torma és majonéz is készen van): 20 perc


ÁPDÉT: itt lehet meghallgatni is a receptet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése