2016. január 5., kedd

1. Boldog

Nos hát eltelt ez az év is, már kemény öt napja kétezertizenhat van, mi meg már megint dolgozunk... Ilyen ez az élet. Viszont végre nagyjából kipihenten keltünk fel hétfő reggel, és a múlt évben hagytuk a nagy morcosságokat is, legalábbis egy darabig. De azért őszintén már a következő vakációt tervezem :)


Azt említettem volt a menünél, hogy kis meghitt szilvesztert tartottunk, és bár többeken is láttam a lesajnáló odapillantásokat, mikor ezt elmondtuk, azért az az igazság, hogy ritka jól telt ez a szilveszter. 
Anno még teljesen máshogy terveztük, egy kissé elhamarkodott meghívásra építettünk, és utazásra készültünk, meg vendégségre - aztán  kiderült, hogy most mégsem mehetünk, így hát mi láttuk vendégül azt, aki elvileg várt volna minket. Aztán már olyan kevés idő maradt a szabadságból, hogy nem érte meg elmenni sehova, nem tudtuk volna nagy rohanás meg idegeskedés nélkül beszervezni magunkat senkihez, így hát itthon maradtunk. És amikor este végiggondoltuk a napunkat - későn kelés, ágybakávé, olvasgatás, aztán relaxáló főzőcske nekem és edzéstervek írogatása Férjnek, este társasjáték, beszélgetés, filmezés és fííínom kaják, éjfélkor jó pezsgő és tűzijáték-panoráma az erkélyről - rájöttem, hogy ez nagyon jó volt most így. Nem azért, mert nem örülnénk annak, ha barátokkal együtt köszönthetnénk az új évet, hanem mert... mert igazából annyi a lényeg, hogy mi ketten együtt legyünk valahol.
Na jó, azért most már abbahagyom az ömlengést, és inkább megmutatom, hogy hogy is nézett ki a szilveszteri vacsoránk. Pontosabban ma csak az előételeket és a levest, a többiért tessék szépen visszajönni később :)

Kaviáros töltött tojás

Hozzávalók: 6 tojás, 3 ek majonéz, 3 tk heringikra, 2 tk mustár

A tojásokat megfőztem, megpucoltam, kettévágtam, a sárgákat kiszedtem, kikevertem a majonézzel-mustárral-ikrával, majd habzsákba tettem és visszatöltöttem a tojásokba. A tálra kevés majonézt tettem, ebbe ültettem a tojáskákat, majd díszítettem őket még egy kevés halikrával és pár pötty paprikakrémmel.

Húsgolyó

Hozzávalók: 1/2 kg vegyes darálthús, 1 fej fehér hagyma, 5 ek prézli, 1 tojás, ketchup, mustár

A hús ugyanúgy készül, mint eddig, így. Csak mivel rendes, hentesboltból vásárolt husi volt, kicsit nehezebben akart összeállni, ezért olyan borzoska. De az íze attól még csudijó :D A mártáshoz 1:2 arányban kevertem ki mustárt és ketchupot - és ennyi :)


Tormás tekercs

Hozzávalók: 14 szép sonkaszelet, majonéz, torma (esetleg sajt, de azt most kifelejtettem)

Ezt igazából csak a kép miatt írom le: torma majonézzel kikever, sonka betölt, felteker. De ugye ezt mindenki tudja? :)

Tejfölös lencseleves grissinivel

Hozzávalók a leveshez: 300 g lencse, 3-4 ek tejföl, 1 vöröshagyma, 2-3 ek liszt, , színesbors, fokhagymapor
a grissinihez: 200 g liszt, 1 tk , 2 ek olívaolaj, 2 tk rozmaring, 30 g reszelt parmezán, 1 dkg élesztő, víz, színesbors, 1 tojás, szezámmag



Az élesztőt egy kevés langyos vízzel és cukorral felfuttatom. A liszthez adom a parmezánt, a rozmaringot, a sót, és egy kevés borsot is, majd a felfutott élesztővel és egy kevés vízzel alaposan átgyúrom - egy középkemény tészta lesz belőle. Bő fél órát kelni hagyom, majd lisztezett felületen kb fél centi vastagra nyújtom. Lekenem tojással, megszórom szezámmaggal, majd igyekszem olyan vastagságú csíkokat vágni belőle a derelyevágóval, mint amilyen vastag a tészta. A csíkokat egyenként megtekerem, majd sütőpapíros tepsire teszem őket és 12-15 perc alatt megsütöm.
A lencsét még előző este vízbe áztatom (elég neki amúgy a két-három óra is, ha nincs többre idő). Másnap leszűröm, kicsit átválogatom, majd felöntöm tiszta vízzel. A hagymát megpucolom, de nem vágom fel, hanem úgy egészben belepottyantom a lencse közé, majd az egészet felteszem főni - 35-40 perc alatt szépen megfődögél. Ha a lencse már majdnem kész, kikeverem a tejfölt a liszttel, fűszerezem, majd a tűzről levett levesbe keverem, és átfutok rajta a botmixerrel is. Nem az a lényeg, hogy minden lencseszem szétmenjen, hanem hogy legyen egy alap krémessége a levesnek. Felteszem még egyet rottyanni, és kész is. Tálaláskor az igen finom és igen szép, Édesanyámtól kapott aszalt petrezselymet és murkot tettem rá :)


UPDATE: a leves receptjét meg is lehet ám hallgatni :)

2 megjegyzés:

  1. Nálunk is volt töltött tojás, a klasszikus verzió, ezt Kristóf csinálta egyedül :) és sonkarolád is, azt meg Gabi, szóval el voltam kényeztetve. Ez az ikrás verzió is érdekesnek tűnik. A grissinit viszont feltétlenül ki akarom próbálni!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, ezek azért aránylag klasszikus előételek :)
      A grissinit mindenképp próbáld ki, nagyon-nagyon fincsi! Következőben még megpróbálok dobni rajta egyet, és "levelesítem" egy kicsit (tészta nagyon vékonyra kinyújt, vajjal/zsírral megken, liszttel beszór, szorosan felteker - és azután nyújtom véglegesre). Majd beszámolok róla, hogy milyen lett - s tőled is várom a beszámolót, ha megsütöd :D

      Törlés