2016. január 16., szombat

Morzsa

Tudom, hogy kezd unalmassá válni, hogy mind a szilveszteri menüről beszélek, de ha egyszer olyan finom volt (és olyan sokmindent kóstoltunk egy este alatt :) ). Szerencsére egészen jól számítottam ki az adagokat is, úgyhogy nem maradt túl sok plusz kaja, sőt, ami maradt, az is inkább alapanyag volt, mint készétel. Ettől függetlenül még kellett kezdeni valamit azokkal a maradékokkal - és miután Férj betette a L'ecsót, egészen jó ötleteim is támadtak a hasznosításukra :)


Mogyorós-brokkolis pulykamell fűszeres kuszkusszal

Hozzávalók: 300 g pulykamell-filé, 70 g kuszkusz (nagyobb része maradék), kb 4 púpos kanálnyi brokkolikrém-maradék, kb 20-30 g sós mogyoró, 2 tk medvehagyma-szósz, , színes bors, oregano, tejföl

A filét vízszintesen kettévágtam, a két szeletet fólia között kipotyoltam, majd az egyik felüket gyengén megszórtam frissen őrölt sóval és borssal. A mogyorót a brokkolikrémhez kevertem (ha valaki frissen készítené el, nálam így készült), majd botmixerrel alaposan összetörtem. Végül tettem hozzá még két kanál medvehagyma-krémet, és azzal is alaposan elkevertem. Az asztallapra alufóliát fektettem, ezt alaposan megszórtam sóval, borssal és oregano-val, majd erre fektettem az első hússzeletet. Megtöltöttem a brokkolis krémmel, majd a fülia segítségével feltekertem, és alaposan be is bugyoláltam az alufóliába. Ugyanígy jártam el a másik filével is. A becsomagolt húsokat aztán tepsibe tettem, és előmelegített sütőben 20 percig sütöttem. Utána kivettem, kibontottam, és olajjal kikent sütőpapíron még további 10 percet sütöttem.
A kuszkusz nagyobbik része szilveszteri maradék volt, ehhez még szórtam egy kevés frisset, felöntöttem forró vízzel és kb öt perc alatt készre főztem. A végén kevertem hozzá két nagy kanál tejfölt, de ez el is hagyható.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése