2014. május 1., csütörtök

Itt van május elseje,

és bár nem köszöntötte énekszó és tánc (inkább csak csúnya esős idő), azért mégiscsak élvezzük a ránk szakadt hétköznapi hétvégét :) 



Úgy terveztük, hogy fogjuk magunkat meg a sátrat, amit nászajándékba kaptunk tavaly a nővéremtől - épp ideje lenne eltölteni egy-két napot az első saját tulajdonú ingatlanunkban -, és kimegyünk valahova a hosszúhétvégére. Valami zöldbe, és az sem lenne baj, ha lenne mellette egy kis víz is. Aztán kiderült, hogy a hosszúhétvége hosszú esőzésekkel érkezik, meg hogy nem is annyira hosszú, mert Férjnek be kell mennie dolgozni holnap is... Szóval az elképzelés csak elképzelés maradt. B-tervként - mert nekünk azért mindig van olyan, meg C és D terv is - a szokásos program maradt, mégpedig az, hogy csődítsünk fel minél több embert magunkhoz egy kis hepajra, játsszunk Rejtőt, igyunk sört és természetesen zabáljuk tele magunkat jobbnál jobb ételekkel. Ez a terv egyelőre működni látszik :)
Persze majd megmutatom, hogy mikkel tervezem tömni ma a népet, de erre szombatig még várnotok kell :) 
Most viszont egy egészen májusi dekorációt mutatok Nektek, és kiemelten legkedvesebb Anyósomnak, akit éltessen az Isten nagyon sokáig innen is :)
Hát akkor nézzük :)


Ehhez a kis gyönyörűséghez csak pár dolog kellett:
- egy 19x19 cm-s kartonlap (bármilyen színű lehet)
- egy 17x17 cm-s kék karton
- négy, egyenként 2 centi széles és 19 centi hosszú fekete kartoncsík
- egy 18x18 cm-s átlátszó fólia
- kb 5 centinyi lila cérna
- papírragasztó, pillanatragasztó
- vízfesték, ecset
- krumpli

Gondolom, már rájöttetek, hogy itt bizony krumplinyomdázásról van szó :) Sajnos fázisképeket elfelejtettem készíteni, úgyhogy a fantáziátokra meg a leíró-készségemre kell bízzátok magatokat :)
A krumplit kettévágtam, az egyik felére kifaragtam egy levélformát, a másik felét pedig ismét kettévágtam, és kifaragtam rá egy nagyobb és egy kisebb orgonaszirom-formát.


A kék kartonra ceruzával felskicceltem az orgonaformát, nem részletesen, csak úgy iránymutatóként. Ezután a két orgonaszirom-formát bekentem lila vízfestékkel (fehérrel vagy sötétkékkel lehet világosítani vagy sötétíteni) és végigpettyeztem vele a virág helyét. Majd a levelet festettem le zöldre, és nyomkodtam fel, végül néhány helyre tettem még egy pár szirom-nyomatot, hogy megadja a háromdésségét a képnek :)
A képet félretettem megszáradni, közben kimértem a kartont a hátlapnak, a keretnek, és méretre vágtam a fóliát is. A hátlapon ejtettem egy kis bemetszést, és átvezettem rajta az összehajtott lila cérnát, hogy legyen majd akasztója a képnek.

Ezután az egész hátlapot bekentem papírragasztó-stifttel, és ráerősítettem a képet. A széleit bekentem pillanatragasztóval, ráhelyeztem a fóliát, és hagytam megszáradni. A keretnek való kartoncsíkok végét ferdén levágtam, hogy szépen össze lehessen majd illeszteni őket. Átkentem papírragasztóval, és a képre erősítettem. Kész :)



Kívánok ismét boldog május elsejét, a születésnaposoknak boldog szülinapot, a névnaposoknak boldog névnapot, és holnapra mindenkinek boldog másnapot :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése