2013. december 23., hétfő

Az utolsó pillanatban is kellhet egy plusz ajándék

Pedig idén már szép tervecskéink is voltak, meg jegyzetek, meg időben elkészült lista - de hát az ember még mindig csak tervez. Még kellett valami, ami jó is, finom is, szép is, meg miegymás, és főleg gyorsan elkészíthető, mert ugye bármennyire is szeretném én, a két-három hetes érlelési idő nem fér bele két napba. 
Na de találtam egy receptet, amit persze nem úgy csináltam meg, de azért az alapok miatt örökké hálás leszek meg a többi :)

Szóval, a házi, gyors és egyszerű

Bailey's likőr

hozzávalói egy bő másfél literhez (azért ennyihez, mert így lehet ajándékozni is, meg marad még nekünk is dugiba szilveszterre): 8 dl rum vagy ahhoz hasonló ital, 6 dl tejszín (én 2 dl főző és 4 dl habtejszínt használtam), 80 g vaníliás porcukor, 40 g sima cappucinopor.
Egy tálban összekevertem a cappucinoport a vaníliás cukorral, majd habverőgéppel keverve hozzáadtam a rumot, végül a tejszínt. Jól megkevertem, aztán hagytam egy kicsit leszállni. A tetejére besűrűsödött habot kanállal lemertem róla (az megy ma valamilyen sütibe, még nem tudom, mibe, de majdcsak kitalálom), aztán szépen üvegekbe porcióztam. Az egyik adag tegnap este átköltözött Sógorékhoz (remélem, ízleni fog nekik, és itt is üzenem, hogy nem annyira édes :P), a másik kettő majd a következő napokban utazik végleges helyére.

Elkészítési idő: még alapanyag-vásárlással együtt is csak fél óra :)






Fogyasszátok egészséggel és lepjétek meg vele a szeretteiteket! Jó készülődést! :)

3 megjegyzés:

  1. Hohó, meddig lehet felugrani hozzátok, hogy még megkóstolhassam? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szilveszterig még biztos lesz, utána nem garantálok :P

      Törlés
    2. Utána már garantálom, hogy nincs :D Ám Csillát ismerve, nem kizárt, hogy lessz még!

      Törlés