2013. december 31., kedd

A csoki jó, a csoki finom...

... főleg, ha étcsoki az illető. És még inkább, ha sütemény formájában fal belőle az ember.
Miután a félresikerült vásárláson nagytáblás olvasztani való csokit nem találtam, de egy cukker piteformát igen, mentem még egy kört a környező üzletekben. És lám, a Kerfúrban minden ott sorakozott szépen a polcokon, olyasmik, amikre már nem is számítottam. Így mászott bele a kosárba egy fél kiló mandula, meg ugyanennyi mazsola, meg egy 100 g-s tiszta, cukrozatlan kakaópor. És bár az ötlet eleve megvolt, azért így újult lelkesedéssel vetettem bele magam a sütigyártásba.


Csupacsoki torta

Hozzávalók: 17 dkg liszt, 1 1/2 tábla 75%-os étcsoki, 100 g cukrozatlan kakaópor, 4 dkg vaníliás cukor, 2 tk kávé, 1/2 tk szódabikarbóna, bailey's-es tejszínhab (nekem ugye maradt a házi bailey's-ből, de szerintem kiváltható 2 ek rummal és 150 g sima tejszínhabbal, de akkor a mazsolát beleáztatnám a rumba), három maréknyi mazsola, friss narancslé

A liszthez keverem a szódabikarbónát, a kávét, a kakaóport és a vaníliás cukrot. A csokit apróra vágom, majd ezt is a liszthez adom. Végül beleborítom a mazsolát és a bailey's habját, majd még annyi narancslevet, hogy egy sűrű, de keverhető masszát kapjak. Ezt kivajazott tepsibe simogatom, a tetejét kidíszítem mandulaszemekkel és a sütőbe tolom 15-20 percre, tűpróbával ellenőrzöm, hogy készen van-e.

Csudagyors, csudafinom, tiszta csokoládé, puha mazsola és kicsit megpergelődött mandula - mennyei. De el tudom képzelni egészen minimalista változatban is, kakaó meg mandula meg egyéb huncutságok nélkül, de akkor beleaprítanám azt a maradék fél tábla csokit is :)
Amúgy az ötletet köszönöm a feminának, de persze itt is vágtam a cukormennyiségből (egyáltalán nem hiányzott), és bár ők azt javasolják, hogy egyenesen a sütőtepsiben keverjük, én külön kevertem és aztán tettem sütőformába. Egyrészt, mert a formám alja nem volt megfelelő, másrészt, mert Férj igencsak tudott örülni a keverőtálban maradt csokis krémnek. Ha van, aki nyalakodjon belőle, kár elvenni az élményt :D


(Szemfülesek észrevehetik, hogy a két képen különbözik a manduladíszítés - ez azért van, mert a második már a szilveszteri tortáról készült :) )

Elkészítési idő: 40 perc sütéssel együtt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése