2014. február 3., hétfő

Az utolsó



Mármint a karácsonyi-ajándék, különleges sajtfélék közül.
Nagyon sok ötletem volt, hogy mit kezdenék ezzel a gyönyörűséggel, a Blauer Pirol nevű, Osztrákiából származó kéksajtocskával, de vagy kevés volt az ötlethez, vagy kellett volna még valami mellé, ami nem volt, vagy csak simán túl egyszerűnek találtam a receptet ehhez a finomsághoz.
Aztán eszembe jutott, hogy milyen régóta szeretnék tésztába csomagolt sajtot sütni. Meg hogy van még egy kis adag pitetésztám a fagyasztóban, és az milyen jól passzolna hozzá. Meg hogy van készen vinetta, meg majonéz, és az is milyen jól megy majd hozzá, mondjuk, mondjuk... egy gyenge samosa-töltelékként. 
Nna, így lett.


Kéksajt tésztakéregben sütve, töltött samosa-körettel

Hozzávalók: 150 g kék sajt, egy kis adag pitetészta, egy adag samosatészta, majonéz, vinetta, olaj, 1 tojásfehérje

Az egész azzal kezdődik, hogy a kéksajtot becsapod a mélyhűtőbe, hogy majd lehessen jól csomagolni.
Most igen könnyű dolgom lesz, mert azt mondom Nektek, hogy pitetésztát készítek így, meg samosatésztát így, meg ha nincs otthon, akkor majonézt keverek így. Egyedül a vinettát nem tudom ilyen módon elbliccelni, de azt meg könnyű leírni: kiengedem az Anyós által elrakott sima vinettát és kikeverem egy pár kanál majonézzel.
Szóval miután az előkészületekkel megvagyok ( ;) ), kiveszem a sajtot a mélyhűtőből és vízszintesen kettévágom. A pitetésztát kettéosztom, az első felét vékonyra nyújtom és alaposan belecsomagolom a sajt egyik felét. A széleket összenyomkodom, hogy még véletlenül se tudjon kiszökni majd a sajtocska - igaz, ez gyakorlatilag soha nem sikerülhet tökéletesen, de azért próbálkozni kell. A másik sajtdarabot ugyanígy becsomagolom, aztán a maradék tésztából kidíszítem - én most szívecskét vágtam rájuk. Alaposan kiolajozott tepsire teszem őket, aztán egy tojásfehérjével alaposan megkenem és forró sütőbe teszem. Nagyjából 20-25 perc kell neki.
Közben olajat forrósítok, a samosatésztát kinyújtom, féltenyérnyi háromszögekre vágom. Minden háromszög közepére teszek egy mokkáskanálnyi majonézt vagy vinettát, aztán összecsippentem őket és összenyomkodom a széleket, majd forró olajban kisütöm. Én most nem csak töltött falatkákat készítettem, hanem simákat is, azokhoz kockára vágtam a tésztát és kicsit összebögyörgettem őket sütés előtt.
Mire a samosa elkészül, a sajtok is megsülnek, úgyhogy tányérra szedem őket, a samosákat pedig megpettyezem egy kis tejfölös ketchuppal.



Ehhez mindenképpen bor kell, vörös és száraz, hogy aztán a végére hagyott három-négy falat sajttal lehessen rajta átszellemülten nyammogni, összeeresztve az ízeket.
Orgazmikus, higgyétek el ;)



Fogalmam sincs, hogy mennyi időbe telt volna, ha mindent rendesen most készítek el, úgyhogy csak saccolok, de azt hiszem, egy másfél órába belefértem volna (nyilván nem vinetta-sütéssel együtt, na).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése