2014. február 27., csütörtök

Süss fel, nap!

Képzeljétek el, kisütött a nap. Vagyis sütögetett már az elmúlt napokban is, de nem úgy, mint ma: szépen, reggeltől délutánig, úgy, ahogy egy egészséges tavaszi napon kell. Ma már nem tűnt szentségtörésnek a babakék lakk a körmeimen :)

Persze a napsütés azt is jelentette, hogy már nem esett jól halogatni a házból való kilépést, mint az elmúlt, borongós napokon. Úgyhogy ma lelkesen nekiindultam, és mindenféle vidámkékekkel meg türkizekkel visszavigyorogva a napra sétáltam egy jót. (Meg számlát fizettem, meg csomagot vettem ki a postáról, meg bevásároltam, meg márciuskákat nézegettem.) És nagyon remélem, hogy holnap is ilyen szép nap lesz, mert holnap nagy szükségem lenne rá, hogy vidáman és magabiztosan nézzek a világ szemébe, és ahhoz nagyban hozzájárulna egy adag mosolygós napfény :)
(És igen, azt sem bánnám, ha holnapután meg azután is sütne a nap, mert akkor talán két hét alatt kinyílnának a tulipánkáim. Az lenne csak a tökéletes időzítés :) )

Na de most nem a következő hetekben esedékes terveimről lesz szó, hanem egy két héttel ezelőtti vacsoráról. Nem mintha sok köze lenne a fentiekhez, csak úgy. Mert finom volt :)



Májas rakott krumpli

Kell hozzá: 200-250 g máj, 5-6 közepes szem krumpli, 2 fej hagyma, 1 fej fokhagyma, 6 ek magos mustár, 6 ek olívaolaj, bors, bazsalikom, majoránna, csombor, 1 dl vörösbor

A krumplit megpucolom, felkarikázom, és forró sós vízben 10-15 perc alatt előfőzöm. A májat lapos szeletekre vágom, és egy kis olajon körbepirítom. A hagymákat, fokhagymákat megpucolom, a hagymákat kerek szeletekre vágom. A mustárt, a bort és az olívaolajat összekeverem, és borssal, zöldfűszerekkel ízesítem.
Egy jénait kiolajozok, kirakom krumplival, rá hagymát, majd májat teszek, a közöket kitöltöm fokhagymával, majd ráöntöm a szósz kétharmadát és elegyengetem. Befedem hagymával,  ráteszem a maradék krumplit, végül leöntöm a szósz maradékával és 25 perc alatt pirosra sütöm.


Azt hiszem, egy szombat este ettük, vörösbort ittunk hozzá a kedvenc pincészetünkből, és filmet néztünk mellé, vagyis néztünk volna, ha nem dumáljuk végig valami elvont témáról vitatkozva. Mert ez a legjobb: este nagyokat beszélgetünk, reggel pedig napsütésre ébredünk és hisszük, hogy egyre szebb és vidámabb napok jönnek :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése