2014. március 1., szombat

Képzeljétek el,

hogy egy hosszú nap vége felé jártok, az ég borús volt, pedig már éppen ideje lenne, hogy itt legyen a tavasz, fáradtak vagytok és kimerültek, és persze éhesek. Na, mit csinálnátok ilyenkor?




A gyorskaja meglepően egyszerű, ámde rossz válasz. A tésztasaláta meglepően gyors, és egyszerű megoldás.
Kell hozzá: cirka 300 g laska, 1 kukoricakonzerv, kb 100 g sonka, egy nagy adag tartármártás, 3 tojás

Az a jó ebben a kajában, hogy nagyon gyorsan megvan, félálomban is elkészíthető, és olyan finom, hogy juj. Tényleg.
Szóval megfőzöd a laskát, meg a tojásokat. Férjjel megkeverteted a majonézt, aztán felturbózod tartárrá így. Felaprítod a sonkát és a megpucolt főtt tojásokat. Leszűröd a kukoricakonzervet. Leszűröd a laskát. Összekevered. Ennyi.

Húsz perc alatt akkor is kész van, ha közben alszol is egyet. És olyan ízorgiát kapsz, hogy a tíz ujjadat megnyalod utána - de fotózni ne akard, nem nagyon lehet guszta képeket csinálni róla. Megmutatom, mennyire nem :P


Langyosan a legfinomabb, hidegen kér egy kis friss, foszlós kenyeret maga mellé. Ebből az adagból nekünk két vacsora jött ki, plusz Férjnek volt (ismét) egy jó napja, és ebédre is tésztasalátát evett a menő, de időrabló munkahelyén.

Ápdét: Aletta hozzászólása eszembe juttatta, hogy lehetnek olyan emberek a világon, akik nem eszik meg a majonézt. Bár én személyesen nem tudom ezt megérteni, mivel egészségtelen-nem egészségtelen, én oda-s-vissza vagyok a majonézért, de azért kicsit utánakutakodtam, hogy mivel lehet kiváltani. Azoknak, akik tojásallergiások/vegák, találtam két állati cucc-mentes verziót, a babonézt, meg egy szojanéznak becézett öntetet; illetve olyan javaslatot, hogy elég csak a tejfölt/joghurtot fűszerezni, mert a majonéznek úgysincs külön íze (hogymivan?!). Ha pedig csak a nyers tojással van probléma, az könnyen kiváltható, főleg, ha csak tartárhoz kell, mert ahhoz úgyis kevés majonéz szükséges. Én így csinálnám: két-három tojást megfőznék, a sárgájukat egy kis mustárral krémesre keverném, fűszerezném, akár a majonézt, aztán hozzáadnám a tartárhoz szükséges tejfölt, meg citromlevet, meg egyebeket és ismét csak krémesre keverném. El tudom képzelni, hogy egy picivel több tejföl szükséges, mivel a főtt tojássárga szilárdabb állagú, mint a majonéz, de ezen kívül szerintem nagyjából hozná az ízvilágot :) Jó étvágyat, remélem, segítettem :)

2 megjegyzés:

  1. Én is gyakran csinálok tésztasalátát, csak az ismert okokból majonéz nélkül. általában kuszkuszból (egyszerűbben: tarhonya. ) Főzés előtt érdemes megfuttatni egy kis olajon. Azért megkóstolnám ezt a verziót is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, egy fél csomag tarhonya is várja jobb sorsát a kamraszekrényben :) Kerestem neked javaslatokat a majonéz kiváltására, de túl hosszú lett volna kommentben, úgyhogy kiegészítettem a bejegyzést pár ötlettel, hátha találsz benne szimpit :) És megkóstolhatod, mondjuk valamikor egy vacsora nálunk? :)

      Törlés