2014. február 16., vasárnap

Megtartalak,

aszonta a Zuram, miután belekóstolt ebbe a kajába.



Mondtam, hogy azért vicces, hogy a hipi-szupi narancsszószos rántott camembert után nem mond ilyeneket, most meg igen, erre azzal válaszolt, hogy most pont azért mondja, mert ha ennyire semmilyen alapanyagokból képes vagyok ilyen finom vacsorát csinálni, akkor már tényleg megéri megtartani engem. Így több mint fél évvel az esküvőnk után azért ez megnyugtató.
(Meg amúgy megnyugtató az a tény is, hogy a rántott camembertnél azért sem mondott semmit, mert átszellemült arccal élvezkedett minden falaton...)
Naszóval ez a vacsora egy nagyon fáradt nap eredménye, amikor úgy volt, hogy nem főzünk semmit. Aztán gondoltam, hogy egy halas laskát csak összeütök, de annyira nem volt hozzá kedvünk, aztán megakadt a szemem a zöldbab-konzerven, aztán gondoltam, hogy az jobb lenne, s hogy azért csak legyen mellé halacska... Egyszóval nagyon menet közben alakult ki ez a kaja.

Zöldbabfőzelék halpogácsával

Szükséglista lustáknak: 1 zöldbabkonzerv, 1 halkonzerv, tejföl, ketchup, fűszerek, prézli, olaj, 2 ek liszt, 1 tojás

A paszulyt forró vízbe öntöttem, a saját levével együtt, megsóztam, adtam hozzá egy kis tárkonyt meg csombort, és hagytam, hadd rotyogjon. A halkonzervet tálba tettem, felaprítottam, adtam hozzá egy kis ketchupot, meg egy kanál tejfölt, meg belepattintottam egy tojást. Megfűszereztem (bors-fokhagyma-só-tárkony), összekevertem, aztán annyi prézlit adtam hozzá, amennyivel formázható massza lett belőle. Korongokat lapogattam, és kevés olajon megsütöttem. Egy másik edényben olajat forraltam, és egy kevés liszttel rántást készítettem, aztán felengedtem egy kis tejföllel meg a paszuly főzőlevével, végül hozzákevertem a leszűrt paszulyhoz.
Kész :)


Valami szűk félóra kellett hozzá, de csak azért, mert menet közben találtam ki, hogy mit csináljak - ha előre megvan a recept, akkor 15 perc alatt simán elkészül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése