2015. november 17., kedd

Betegleves,

mondhatnám, mert valóban: ez az a leves, ami még a halottakat is meggyógyítaná. Csak éppen az elkészítéséhez kell egy kis egészséges segítség. Na nem azért, mintha annyira bonyolult lenne, de azért csak kell álldigálni egy keveset miatta a tűzhely mellett, az pedig nagybetegen nem annyira móka.

Történt vagy egy bő hónapja, hogy a szervezetem azt mondta, köszöni szépen, de ő most kicsit pihenni vágyik, úgyhogy beszerzett magának egy pár szabadnapot egy heveny influenza formájában. Közben a szemem is rakoncátlankodott, ha már lúd, legyen kövér alapon, úgyhogy tényleg totálisan ki voltam ütve. És persze mindezt a zújmunkahely legnagyobb rendezvénye előtt egy héttel, mert csak így szép az élet.
Na de aztán egy nagy halom gyógyszer, egy kiló méz és kb 3 nap teljes számítógép-mentesség hathatós segítségével csak kiküzdöttem magamat a náthából, és az elutazásom előtti nap megfőztem ezt a leveskét, ami aztán úgy istenigazából helyrepattintott - és Férj betegeskedését is sikeresen minimalizálta. 
Ti igyekezzetek egészségesek maradni, de azért nyugodtan megfőzhetitek ezt a csudát, betegség nélkül is finom :)

Fokhagymakrémleves gazdagon

Hozzávalók: 3-4 fej fokhagyma, 1 nagyobb kujaknyi fehér hagyma, 200 ml főzőtejszín, 100 g joghurt, 1 tyúkhúsleveskocka (ügyesebbeknél 1/2 liter húsleves alaplé), 2-3 csirkecomb (vagy 1-2 csirkemell, attól függ, mi akad otthon - mert a boltba biztos nem fogsz elszaladni betegen :) ) bőr nélkül, petrezselyem, bors, só

A leveskockából elkészítem az alaplevet, majd beleteszem a megmosott combocskákat. (Ha saját alaplével dolgoztok, nem kell felforralni előre az alaplevet, mehetnek bele hidegen a combok, csak aztán várjátok meg, amíg felforr a következő lépés előtt.)
A hagymát és a fokhagymákat megpucolom, s azt is a csirkés alapléhez adom, teszek bele petrezselymet is bőséggel, kicsit borsozom, és nagy óvatossággal sózom - a húsleveskocka is sós ugyanis. Ezután bő 20-25 percig békében hagyom fődögélni, alkalmanként megkevergetem.
A combokat kiveszem, leszedem a csontról, felaprítom és száraz serpenyőben megpirítom (nem kell alá semmi, mert az alapléből pont elég zsírt szed magára). A tejszínt és a joghurtot összekeverem, ezzel behabarom a levest, majd ha eléggé homogenizálódott, leveszem a tűzről és az egészet alaposan összeturmixolom.
A mélytányér közepébe halmozom a megpirított csirkedarabokat, majd mellémerem a levest és friss hagymás kenyérrel tálalom - amúgy ha találtok hozzávaló cipót, ez pont az a leves, amit élmény egy cipóból kikanalazni.
Én még szórtam rá a végén egy kevés kisütött szalonnabőrt, hogy roppanjon is benne valami, de anélkül is mennyei volt.


(A szalonnabőrről: gyönyörűszép oldal szalonnákat kapunk folyamatosan Anyóséktól, amikről leeszegetjük a szalonnát, de ott marad a táblányi bőr. Sajnáltam kidobni, de megenni sem nagyon lett volna hogy - lucskost ebben a konyhában biztos nem főzök -, úgyhogy betettem őket egy tepsibe és a lerben kis lángon 10-15 perc alatt átsütöttem őket. Nagyon finom, roppanós cucc lesz belőle, krémlevesekhez, szószos ételekhez kiváló, és nem mellesleg a bőrön maradt zsír is szépen kiolvad, s aztán lehet benne héjas krumplit sütögetni.)

Elkészítési idő: 45 perc

UPDATE: ide kattintva meg is hallgathatjátok a receptet :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése