2012. szeptember 11., kedd

Házi tészta

Hát ennek is eljött az ideje... elkészült az első házi készítésű laskám. Finom lett :)


Házi ravioli párizsi-töltettel

Hozzávalók: kb 10 dkg liszt, 2 tojás, só, párizsi, tejföl, sajt, paradicsom (koktélparadicsom)



Elkészítés
A lisztet összekeverem egy nagyobb csipet sóval és összegyúrom a tojásokkal (igazából egy tojás is elég, de szerintem kettővel finomabb :) ). A kész tésztát lisztezett deszkán a lehető legvékonyabbra nyújtom (nem éppen papírvékonyra, de majdnem).
A párizsit kis kockákra vágom. A tészta egyik felére, kisujjnyi távolságra lerakom a párizsikockákat, majd amikor megvagyok ezzel, a tészta másik felét ráhajtom a töltelékre. Jól összenyomogatom a két tésztát, majd szétvágom a falatokat (akinek jó dolga és derelyevágója is van, az azzal vágja, nekem csak szimpla késem volt :) ). Mindegyik falatkát egyenként megböngyörgetem (összedolgozom a széleit, összecsippentem a sarkait és kicsit meghajtogatom őket), majd fövő vízben kb 10-15 perc alatt puhára főzöm.


Amíg a tészta fő, lereszelek egy kis sajtot és összekeverem pár kanál tejföllel. A koktélparadicsomokat félbevágom.
A kifőtt raviolikat lecsorgatom, tányérra szedem, meglocsolom egy kis sajtos-tejfölös szósszal, ráteszek egy pár koktélparadicsom-darabkát és megszórom egy kis bazsalikommal.





Elkészítési idő: 3/4 óra

Természetesen a tészta bármilyen töltelékkel készíthető és mivel nagyon finom lett, még biztosan készül majd mással is. Az egyik ötletem már megvan... de arra még egy kicsit várni kell :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése