2012. szeptember 9., vasárnap

Végre használatban az őzgerinc :)

Ernő barátunk ismét koptatta egy hétig az idegeinket, de ennek ellenére sikerült összehozni pár finom falatot :) Nagy tetszést aratott, biztos, hogy még készülni fog - mint ahogy az is biztos, hogy nem pont így készül el következőben :)

Rakott csirkemellfilé őzgerincformában

Hozzávalók (2 személyre, bár mi most hárman ettünk belőle): 4 csirkemell, szalámi/szalonna/baconszalonna, sajt, tejföl, fűszerek, 2+1 tojás, prézli



Elkészítés
A melleket megpucolom, kicsontozom, kettőbe vágom - így nyolc szeletem lesz. A szeleteket kicsit megpotyolom, befűszerezem.
A szalámit (vagy ha van, a szalonnát) vékony szeletekre vágom. Két tojást felverek, összekeverem egy kis tejföllel és bazsalikomot, oreganot keverek bele. Mivel az a lényeg, hogy összetartsa a husikat, ezért én egy kicsivel szilárdabbra kevertem - adtam hozzá egy pici prézlit is. A sajtot lereszelem.
Az őzgerincformát kikenem olivaolajjal és kibélelem szalámiszeletekkel. A szeleteket megkenem a tejfölös-tojásos szósszal, megszórom sajttal, majd ráfektetek négy csirkemell-szeletet. A szeleteket megint megszórom sajttal, beborítom a tejfölös masszával, utána sajt, csirkemellek, sajt, tejfölös massza. A végén beborítom a maradék szalámival. A harmadik tojást is felverem, a felével végigkenem a rakottas tetejét, majd kb 30 percre előmelegített sütőbe tolom. Fél óra után kiveszem, a formából egy tepsibe borítom, a másik felét is lekenem a tojással és megszórom a maradék sajttal. Még 15-20 percig sütöm.

Elkészítési idő: 25 perc + 50 perc sütés



Megjegyzés: aki csak teheti, annak azt javaslom, hogy szalonnát vagy baconszalonnát használjon, mert a szalámik nem tudnak összesülni rendesen. Meg lehet próbálni esetleg töll tojással megkenni. Sajnos nekem csak egy tojásom volt még, ezért le is potyogott a szalámik fele, amikor kifordítottam a formából - persze ettől függetlenül még finom lett :p

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése