2012. szeptember 1., szombat

Újra itthon, újra itthon!...

Legkedvesebb Barátunk majd' egy évnyi csehországi tartózkodás után végre hazajött egy kicsit a múlt hétre. Bár hatvanhét millió fele szaladgált a szűk hat nap alatt, azért csak sikerült beszorítani egy nagy vacsorát nálunk - amit hálásan köszönünk Neki :) Előzetes egyeztetés alapján összeállítottuk a menüt, ami bár a blog alapján lett kitalálva, mégis - jó szokásom szerint - teljesen más lett, mint amit eddig bemutattam Nektek. A változtatásokra engedélyt kaptam :)



Előétel: töltött tojás felturbózva

Hozzávalók (20 tojáshoz): 2 tojássárgája a majonézhez, 10 tojás, olaj, fűszerek, hagyma; a "turbóhoz" murok (sárgarépa) és szegfűszeg

Elkészítés
Gyakorlatilag ugyanaz, mint az első itt közölt töltött tojásnál. Változtatni csak annyit változtattam, hogy a tojássárgákhoz egy kis majonézt is tettem, valamint hogy két kisebb fej hagymát apróra vágva belekevertem a szószba és így töltöttem meg a tojásokat.
Ami a csavart adta, az egy aranyos díszítési ötlet. Ahogy megláttuk a Főkóstolómmal, tudtuk, hogy ilyet mindenképp :) Az ominózus ötlet pedig abból áll, hogy a tojásokat nem normál módon, hanem állatkának, jelen esetben (legalábbis tervein szerint) bagolynak álcázva töltjük.
A baglyokhoz a tojást nem hosszában vágom ketté, hanem kalapot vágok neki és így szedem ki a sárgáját. A sárga helyét megtöltöm a szósszal, a tojásra, ha kell, kis talpacskát is vágok, hogy megálljon. A megtöltött tojásra visszateszem a kalapot. Murokból kis karikákat vágok a szemének, picit megpárolom, hogy át tudjam szúrni egy-egy szegfűszeggel. Ugyancsak murokból kis csőröcskét is vágok nekik. A szemeket és a csőröket szépen a tojáskákra rögzítem és - voilá - kész is :) Esetleg kis majonézzel, Piros Arannyal díszítem, bár ezzel csak csínján, mert esetleg a bátor bagolyfiókáinkból csóró csirkéket kreál a t. vendégek képzelete :)

bóbitás baglyok :)

Frissen pirított kenyérrel és hideg sörrel fogyasztottuk :)

Elkészítési idő: 1 óra

UPDATE: hallga csak ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése