2012. szeptember 2., vasárnap

Nyár- és kertélmény, kert - és lassan nyár - nélkül

És jött az ősz, az ősszel a pótvizsga-időszak és a pótvizsgákkal Ernő. Én pedig nem bírtam ki, hogy ne főzőcskézzek :)
Főkóstolóéktól kaptunk egy "kis" kakast - pontosabban csak az egyik combját, de az akkora volt, mint egy egészséges csirke. Az egyik - kisebb - feléből lett ez a nyársacska, a másik fél sorsáról később beszámolok :)


Grill-nyárs kakassal, zöldségekkel

Hozzávalók: egy óriás kakas fél combja (normál esetben 2 csirkemellfilé), paradicsom, paprika, hagyma, gomba(szár), fűszerek, tej, 2-3 gerezd fokhagyma, saslik-pálca

Elkészítés

A pálcákat vízbe áztatom. A húst megtakarítom, ujjbegynyi kockákra vágom. A tejbe aprítom a fokhagymát, teszek bele egy kis pirospaprikát és borsot, majd ebbe forgatom a húskockákat és állni hagyom. (Normál esetben elég egy fél órát-órát pácolni a húst,  mert igazából csak az ízének kell. Mivel a kakas öreg volt és szívós, én még kora délután bepácoltam a húsát, legalább öt órát ült a hűtőben a fincsi fokhagymás-tejes kulimászban.) A zöldségeket megtisztítom, szintén ujjbegynyi kockákra vágom. A pálcákat kiveszem a vízből, lecsöpögtetem, de nem szítatom le. A hozzávalókat a pálcákra húzom, variálva a sorrendet. A kész nyársakat egy tepsi peremére helyezgetem, bőven meglocsolom őket a tejes-fokhagymás szósszal és alufóliával letakarva kb fél órán át sütöm. Utána leveszem a fóliát, ha maradt, még meglocsolgatom a tejes szósszal és további 15-20 percet sütöm.
Én a maradék zöldségeket összekevertem két tojással és kisütöttem rántottának, ez lett a köret. Sör még volt hozzá Zolkóék jóvoltából, így tökéletes volt az este - a kakas pedig majdnem eléggé puha lett :P

Elkészítési idő: 2 óra sütéssel együtt (normál hús esetében :) )



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése