2012. szeptember 1., szombat

Hirtelen felindulásból elkövetett kenyérsütés

A pénteki Nagy Vacsora nyilvánvalóan hagyott valami maradékokat is maga után. Így hát gondoltam egyet és összecsaptam valamit hozzájuk :) Amikor elkezdtem tervezgetni, még csak annyit tudtam, hogy valami kenyérféle lesz a dologból - hát ez lett :)

Sörös kenyér halas szósszal, paradicsommal, sajttal

Hozzávalók: fél kiló liszt, 25 dkg élesztő, fél doboz sör, fél pohár víz, három kanál méz, reszelt sajt, (maradék) halas szósz, fűszerek (leostyán, oregano, mustármag), só, két-három evőkanálnyi olivaolaj, paradicsom.


Elkészítés
Az élesztőt elmorzsolom, a mézzel és egy pici sörrel felfuttatom. A lisztet összekeverem a fűszerekkel, a sóval, hozzáadom az olajat, a sört. Belekeverem a felfutott élesztőt, majd annyi vizet adok hozzá, hogy rugalmas tésztát tudjak gyúrni belőle. Picit átdagasztom, majd fél-egy órán át kelni hagyom.
Ha megkelt, még egyszer átgyúrom, majd nagyjából fél centi vastagra nyújtom (én kézzel nyújtottam most). A paradicsomokat felszeletelem. A kinyújtott tésztát megkenem a halas szósszal (így készült), megszórom reszelt sajttal, majd ráteszem a paradicsomkarikákat. Feltekerem, majd pár percet állni hagyom.
Egy magas falú tepsit vékonyan kikenek oliva olajjal, megszórom egy pici liszttel. A tésztát beleegyengetem a tepsibe. A tetejét megkenem vízzel, megszórom a maradék reszelt sajttal, bevagdosom két-három helyen, majd belenyomok egy pár félbevágott paradicsomot. Előmelegítetlen sütőben 40-45 perc alatt pirosra sütöm.

Elkészítési idő: 15 perc gyúrás + egy óra kelés + 3/4 óra sütés


Egy üres, egy majonézes szelet - és a finomra pirult paradicsomok :)

Frissen-melegen megettük a felét - és nagyon ajánljuk hozzá a házi majonézt, azzal lett tökéletes - no meg egy-egy hideg sörrel :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése