2012. szeptember 13., csütörtök

Születésnapi rendelés

Újra szeptember, újra születésnap... És a Kedves szilvás gombócot kért vacsorára :)



Szilvás gombóc (kényszermegoldásképpen szilvalekvárral)

Hozzávalók: 1 kg krumpli, kb 40 dkg liszt, egy kis vaj vagy zsír, egy kis só, szilva vagy szilvalekvár, fahéj, vaníliás cukor, prézli, cukor

Elkészítés

A krumplit meghámozom, felkockázom és puhára főzöm. Leszűrve kicsit még áttöröm és hagyom kihűlni (én idő hiányában egy kis hideg vízzel rásegítettem a hűlés idejére). Mikor kihűlt, hozzákeverek egy evőkanálnyi vajat (zsír jobb lenne, de ha nincs...), egy csipetnyi sót és lassan adagolva hozzágyúrom a lisztet.
A tésztát kb fél centi vastagra nyújtom, nagyjából 5x5-ös kockákat vágok belőle. Egy csomag vaníliás cukrot összekeverek egy kiskanál fahéjjal. A kockákra egy kiskanálnyi szilvalekvárt (vagy egy szem-fél szem szilvát) teszek, ezt megszórom egy csipet cukros fahéjjal. A tésztát a markomba veszem, a sarkait jól összecsippentem és szép kis gombócot görgetek belőle. Lobogó vízben 8-10 perc alatt készre főzöm - akkor van kész, ha feljön a víz tetejére.
Amíg a gombócok főnek, egy tepsiben gyorsan megpörkölök egy kis prézlit, majd keverek bele egy-két kanál cukrot és azzal is összepörkölöm. A kész gombócokat beleforgatom a prézlibe.
Azon frissiben tálalom és örülök, hogy az én csodás Főkóstolóm örül :)

Elkészítési idő: 2 - 2 és 1/2 óra



Azoknak, akik szintén először készítenek szilvás gombócot, az én receptem helyett inkább ajánlom Bede Anna leírását: az alapján biztosan sikerülni fog - én is onnan okultam :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése