2015. október 17., szombat

Feszültség-levezetés

Mondtam már, hogy mennyire szeretek főzni? És azt mondtam már, hogy mennyire nem jut rá időm mostanában? Na és azt, hogy alkalmanként félrepakolok minden munkát, és nekiállok egy akár két-három órás főzőcskének is, csak hogy letakarítsam az agyam? És hogy ilyenkor milyen finomságok kerülnek ki a hexenküchémből? Ilyenek. :)




Emlékszem, valamelyik irodai nap végén a sajtózások helyett már nagyon azon járt az agyam, hogy mit is fogunk mi vacsorázni este. A busz fele végigvettem, hogy mi van otthon: gyorsan romló házi szilva, egy kevés nem túl jó minőségű, fröccsnek viszont kiváló asztali bor, borjúhús és juhtúró a fagyasztóban... És szépen lassan megszületett az Ötlet.

Vörösboros-szilvás borjúragu házi juhsajtos metélttel

Hozzávalók: 500 g borjúhús, 100 g szilva, tejföl, , bors, fél liter húsleves alaplé, 1,5 dl vörösbor, zsír; 1 tojás, 250 g juhsajt, liszt, petrezselyem



Először megfőzöm az alaplevet, csúnya-csúnya módon leveskockából. Közben felkockázom a húst, és megszórom sóval-borssal. A wokba egy nagyon kevés zsírt teszek, erre dobom a húst, és körbepirítom, majd felöntöm az alaplével, és időnként megkeverve főni hagyom. Amikor az alaplevet elfőtte, 4 kanál lisztet elkeverek 2 kanál tejföllel és a vörösborral, hozzáadom a kimagozott és negyedelt szilvát, majd az egészet a húsra öntöm. Főni hagyom, amíg a hús teljesen meg nem puhul, ha szükséges, még egy kis borral lazítom.
Közben a juhsajtot apró lyukú reszelőn lereszelem, és száraz serpenyőben átpirítom, amíg össze nem olvad és egy kis színt nem kap. Ezután hozzáadok egy petrezselyemkockát (friss petrezselymet apróra vágtam, jégkockatartóba tömtem, felengedtem olívaolajjal és lefagyasztottam), és még pár percig pirítom. A sajtot aztán összekeverem a tojással, és annyi lisztet adok hozzá, hogy rugalmas laskatésztát kapjak. A tésztát fél órára a hűtőbe teszem, majd lisztezett felületen papírvékonyra nyújtom, pizzavágóval kisujjnyi széles szalagokra szeletelem, és lobogó sós vízben kifőzöm.


Elkészítési idő: 2-2,5 óra

ÁPDÉTT: ide kattintsatok, ha jót akartok magatoknak :D (vagy ide, mert véletlen kétszer vettük fel a receptet... de ez is csak azt bizonyítja, hogy milyen finom ;) )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése