2015. október 10., szombat

Görög élmények

Na nem mintha Görögországban jártunk volna a nyáron (nem mintha bárhol jártunk volna a nyáron, már úgy nyaralás céljából), de azért kicsit beloptuk magunkhoz Hellászt.




A gasztronómiában az a jó, hogy olyan helyekre is eljuttat, ahová igaziból igen nehezen jutna el az ember fia-lánya. És szeretem én a magyaros konyhát, de igazi élvezet kipróbálni más népek ízvilágát. Ez a kis fincsiség pedig, amit ma megmutatok, a görög esti mulatságok egyik fénypontja lehet - én legalábbis úgy képzelem. Hmmm, még most is összefut a nyál a számban, olyan finom volt, pedig nem tegnap ettük... Ilyenkor sajnálom egy kicsit a nagy felfedező kedvemet, mert emiatt nagyon ritkán készül el kétszer ugyanaz az étel, pedig lenne egy pár, amit nagyon megérné újragyártani :) 
Na de elég a dumából, lássuk a kaját!

Görög tepsis krumpli

Hozzávalók: 700 g krumpli, 60 g sűrített paradicsom, 1 dl olívaolaj, 2-3 tk szárított oregano, 1-2 tk fokhagyma-granulátum, 2 ek méz, 2-3 paradicsom, , bors, rozmaring ízlés szerint

A krumplit megpucolom, és kb fél centi vastag cikkekre vágom. A paradicsompürét összekeverem a mézzel, olívaolajjal, fokhagyma-granulátummal és oreganoval, sózom, borsozom, és hozzáadok egy lehelletnyi rozmaringot is, csak az íze kedvéért. A keveréket a krumplira öntöm, kézzel alaposan összedolgozom, majd az egész hóbelevancot sütőpapíros tepsibe borítom. Elegyengetem, és megtűzdelem paradicsomcikkekkel, majd előmelegített sütőbe tolom. Pirosodásig (kb 20-25 perc) keverés nélkül sütöm, majd átkeverem, és még sütöm 15 percet.

Ennyi az egész nagy ördöngösség, nagyjából egy óra az egész. Én friss salátát kevertem mellé, és nagy boldogságban megettük.
(Amúgy tudjátok, milyen skizofrén érzés tudni azt, hogy amikor ez a posztot látjátok, akkor én éppen Vásárhelyen konferenciázom, pedig addig még két hét volt? :P)

UPDATE: ha ide kattintotok, meg is hallgathatjátok ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése