2014. április 8., kedd

A fürdő esete a hallal

Vagy két hete kimentünk hiperbe, és bevásároltunk sok-sok akciós halat, többek között egy kilónyi makrélát is. Már ott is néztem, hogy mintha nem lennének egészen konyhakészek, de ugye fagyasztva nem látni jól, meg amúgy is mennyireolcsómár, szóval azt mondtuk, bevállaljuk. Jól tettük, még úgy is, hogy a makrélák valóban nem voltak kitakarítva.


Eddig még életemben nem bontottam halat (Férj sem), de azért belevágtunk nagy bátran. Szerencsére tele van a net mindenféle cuccos leírással meg videóval (például innen lehet tanulni), úgyhogy lesni is tudtunk :) Bontás megvolt, többszöri és alapos lemosás is, konyhai hely híján a fürdőben, a kádnál - és természetesen Férj eljátszogatott a halakkal, megficánkoltatva őket a vízben :P Gondolom, a szomszédok már nem szórakoztak olyan jól, ha náluk is olyan halszag lett hirtelen, mint nálunk - de hát mi is szagolunk érdekes dolgokat tőlük...
Meglepő módon sokkal egyszerűbb a haltisztítás, mint ahogy hittem, úgyhogy nyugodtan belevághattok - persze csak az olyan halaknál, amit nem kell lepikkelyezni, mert azt Idesanyámék elmeséléséből tudom, hogy heteken keresztül elpattant halpikkelyeket vakarni a konyha minden pontjáról nem egy leányálom. De szerencsére a makrélának (mint a pisztrángnak is) nincs olyan erős pikkelye, amit feltétlenül le kellene kaparni. 
Miután kitakarítgattuk a halacskákat, kívül-belül alaposan besóztam őket, és elkezdtünk gondolkodni rajta, hogy mi is legyen belőlük :P (Nyilván volt ötletem előre, de nyilván elhasználtuk a tojást reggel, és nyilván nem akartunk lemenni este vásárolni, szóval nyilván más lett, mint amit elterveztem. De nem tudom, ezen mit kéne csodálkozni nálunk :P)


Grapefruit-tal és rozmaringgal töltött makréla egészben sütve

Hozzávalók: fejenként egy makréla (meg egy Férj, aki segít őket kipucolni), 4-5 gerezd grapefruit, 3 ek rozmaring, , olívaolaj

A kitisztított, besózott halakat hagytam állni egy bő 15 percet, közben megpucoltam a grapefruitet. A halak hasüregét aztán alaposan megszórtam rozmaringgal, és kitöltöttem grape-gerezdekkel, mellette pedig alaposan meg is locsolgattam a halakat a grapefruit levével. Egy tepsibe sütőpapírt tettem, akkorát, hogy majd kényelmesen vissza tudjam hajtani a felét a halak fölé. A sütőpapír alját vékonyan kikentem olívaolajjal, megszórtam sóval, és ráfektettem a halakat. A felső felüket is megspricceltem olajjal és még megsóztam egy kicsit, majd ráhajtottam a kilógó sütőpapírt (nem baj, ha hozzáér a halacskákhoz). Előmelegített sütőbe tettem őket 15 percre, utána kivettem, leszedtem a felső sütőpapír-réteget és visszatettem pirulni még egy bő 10 percre. (Nehezemre esett, mert már olyan jó illata volt...) Közben egy bögrényi rizset is kifőztem, abba is kevertem egy kanálnyi rozmaringot.




Nagyon szépre sült, és pláne nagyon finomra - a grape igen érdekes ízvilágot hozott ki, megérte kipróbálni. A belezésen kívül nincsen vele sok munka, ha azt nem számítom, nagyjából 20 perc alatt elő lehetett készíteni mindent, bár mondjuk azzal együtt sem volt több munkánk háromnegyed óránál. De a választási eredmények hallgatása közben még a haltakarítás is belefért :P


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése