2014. április 10., csütörtök

Választónyulak, tulipánok

Kézsérülésem miatt sokáig eltiltódtam a kreatív munkáktól. Vasárnap nem bírtam tovább, és a rohamosan közeledő húsvétra való tekintettel nekifogtam a tavaszi dekorációnak. DIY-leírás és rengetegsok kép következik.



Igaz, sokkal lassabban ment, mint kellett volna (képzeljétek el, milyen sz*r kartont vagdosni, amikor sebes a kezed az olló füle alatt), de elkészültek, sőt, jelentős politikai tudással rendelkeznek. Tudniillik azért hiányzott annyira a kézműves munka, mert minden auditív figyelmem a rádióra szegeződött, ahol a magyarországi választási eredményeket elemezgették. Én pedig nem tudok csak hallgatni valamit, muszáj járjon közben a kezem - és Férj legnagyobb sajnálatára nem mosogathattam. Így születtek a választónyulak, akik a tavalyi (megmaradt) kifújt és -festett tojásaim száma után lettek tizenegyen, de mint vasárnap délután kiderült, az induló pártok száma is tizenegy volt. Ha egyéb analógiákat keresünk, a választónyulak több, mint kétharmada vörös (és az analógia nem a vörösre vonatkozik), valamint majdnem kétharmada hímnemű (és ím a bizonyíték, hogy nem vagyok feminista nőci). 
Szóval tojástartó, tavaszváró nyulak, polcra fel!

Szükséges kellékek:
- wc-papír/konyhai törlőpapír guriga
- olló
- ceruza
- különböző vastagságú markerek, piros és fekete színben
- papírragasztó stift,
- pizzadoboz vagy egyéb vastagabb karton
- vatta
- korrektor/fehér zsírkréta
- pillanatragasztó

Első lépésben kiválogattam a legkerekebb, legegészségesebb papírgurigákat. (Minthogy az adventi naptár óta nem kezdtem a gyűlő gurigákkal semmit, volt miből válogatni.) Ezután megrajzoltam az aktuális nyúl körvonalait

és kivágtam a formát.
Ahol szükséges volt, a felszakadó papírvégeket papírragasztóval visszaragasztottam.
A kivágott formát egy merevítőre húztam (nálam egy testspray üvege volt a tökéletes, de mindegy, mi az, csak pont passzoljon bele a karikába), és a korrektorral megfestettem rajta a fehér részeket.

Hagytam egy kicsit száradni, majd meghúztam a kontúrjait, és a különböző vastagságú és színű markerekkel rárajzoltam a szemet, szájat, bajuszt, egyebeket.
Mivel a tojások 99,9 százaléka jóval kisebb, mint a papírgurigák, ezért a guriga hátulját kettévágtam, és hozzámértem egy tojáshoz.
A két kartonszárat a megfelelő méretnél sima irodai tűzőgéppel összetűztem, majd a kapocsra egy kis papírragasztóval vattából farkat ragasztottam.
Ezután késznek nyilvánítottam a nyulakat, de aztán mégis eszembe jutott még valami plusz - azt viszont már elfelejtettem lépésről-lépésre fotózni. Szóval pizzásdoboz kartonjából (igen, másfél hete bűnöztünk és pizzát rendeltünk, de mentségünkre szóljon, hogy akkor már egy hete nem tudtam főzni semmit. Meg hogy nem dobtuk ki csak úgy simán a dobozokat, hanem félretettük a szelektívbe, és így megnyulasodhattak.) majdnemköröket vágtunk ki, amiknek az elején két tappancsocska üldögélt. A tappancsokat és a kör szélét zsírkrétával fehérre festettem, papírragasztóval vattát ügyeskedtem rájuk, majd pillanatragasztóval rájuk ragasztottam a nyulakat. Így már tényleg készen voltak :) Tizenegyen, mindegyik egy kis egyéniség. Íme:












És a sokat emlegetett, immár gyönyörűen virágzó tulipán a teraszról:


S ha már kreatív, meg pláne húsvét, csak úgy per hecc készült még egy falidísz is, az adventi naptár helyére (igen, csak most dobtuk ki, de mikor olyan szép volt...). Az alapötletet, mármint a kialakítást és a tojásformát koptam valahonnan, de most sehogy sem tudom megtalálni, hogy kinél láttam - ha valaki tudja, szóljon :) Én annyit tettem hozzá pluszban, hogy nem csak a tojást vágtam ki, hanem feliratot is tettem mellé.
Ehhez a kis drágasághoz szükséges volt
- egy sárga és egy narancssárga kartonlap
- többfajta színes csomagolópapír
- ceruza, olló
- fekete és piros marker
- papírragasztó stift
- vékony zsineg

A felső rétegnek szánt narancs kartonra felrajzoltam, majd kivágtam a formát és a betűket. Ezt átrajzoltam az alap kartonra, majd a minta mentén felragasztottam az alapra egy csomó különböző színű csomagolópapír-csíkot (nem kell pontosan követni a mintát, úgyis rákerül a felső lap). Ezután összeragasztottam a két lapot, a felső felén befogva közéjük egy vékony piros zsineget, amivel aztán felakaszthattam. A formák szélét kihúztam markerrel, a betűket feketével, a tojást pedig pirossal - azt ki is díszítettem. Ennyi :) És kívánunk mindannyiatoknak boldog nyulat :)

Ápdét: HÚSVÉT EDITION :D Szórakozzatok jól :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése