2014. április 19., szombat

Nyúlfarknyi történet

Az a legjobb az ünnepekben, hogy ilyenkor lelkiismeret-furdalás nélkül lehet zabálni. Na nem bármit, persze, csakis kis ínyenc dolgokat :)



A most következő csodánál kevés ínyencebb dolgot készítettem, de még kóstolni sem hiszem, hogy kóstoltam volna jobbat. Omlik, és olvad, és ízes, és krémes, és... szóval készítsétek el, megéri :)
Nálunk most a femilinek készült ajándékba - persze azért egy kicsit hagytam itthon is. Még nem tudom, hogy mit szólnak hozzá, mert csak holnap kapják meg. Ilyenkor jó, hogy a család nagy része nem követi rendszeresen a blogomat :P
De azt hiszem, fölösleges ezt túlragozni, maradjon olyan egyszerűségében teljes ez a poszt is, mint amilyen a májkrém. Úgyhogy csak ennyi: áldott húsvétot kívánunk naaaagy szeretettel, és persze maradjon veletek a Nyúl :)

Rozmaringos májkrém aszalt barackkal

250-300 g csirke/kacsamáj, 3 ek darabos rozmaring, 100 g aszalt barack, 2-3 ek méz, 150 g vaj, tej, fokhagyma, fokhagymagranulátum

A csirkemájat egy éjszakára tejbe áztatom egy kis fokhagymagranulátummal. Másnap reggel lecsepegtetem, leszítatom.
Az aszalt barackot és a májat apróra vágom. Egy serpenyőben megolvasztom a vajat, hozzáadom a mézet, és ha forr, belekeverem a májat és barackot. Gyakran kevergetve addig sütöm, amíg a máj el nem készül, krémessé nem válik. Közben hat-nyolc fokhagymagerezdet puhára párolok egy kis tejjel. A kész barackos-mézes májat tálba teszem, hozzáadom a fokhagymákat tejestül meg a rozmaringot és botmixerrel nagyjában megpépesítem - kicsit darabos maradhat.


Amikor elkészült ez a fincsiség, erőst törtem a fejem, hogy mivel is lehetne fogyasztani, felmerült a pirítós kenyér (azzal is biztos jó, még melegen), meg pitekosárka, sőt, húsvét révén a pászka is. Aztán valahogy egymás mellé keveredett a kekszek kekszét tartalmazó doboz és a májkrémes tál, és megszületett a legcsodálatosabb ízkombináció evör, amit ebből a májkrémből ki lehet hozni. Mmm... még most is összefut a nyál a számban, pedig dugig vagyok :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése